اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

4 باند بزرگ سازمان یافته قاچاق مواد افیونی در جنوب شرق کشور منهدم شد

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در تعطیلات نوروز امسال، با اشرافیت کامل و رصد اطلاعاتی پلیس استان بر فعالیت و تحرکات قاچاقچیان عمده مواد مخدر، 4 باند بزرگ سازمان یافته قاچاق مواد افیونی در جنوب شرق کشور شناسایی و منهدم شد.

4 باند بزرگ سازمان یافته قاچاق مواد افیونی در جنوب شرق کشور منهدم شد

سردار احمد طاهری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: مبارزه با قاچاق مواد مخدر و شناسایی باندها و سرشبکه های اصلی مواد مخدر از اولویت های مهم و اساسی پلیس سیستان وبلوچستان در طول سال است.

وی با بیان اینکه طرح های انتظامی بخشی پلیس در تمامی مناسبت ها با قوت و شدت به مرحله اجرا گذاشته و  به هیچ عنوان تعطیل بردار نیست، افزود: در این رابطه و در نوروز سال 1401 که با شعار سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) نام گذاری شده است، با اشرافیت کامل و رصد اطلاعاتی پلیس استان بر فعالیت و تحرکات قاچاقچیان عمده مواد مخدر، 4 باند بزرگ سازمان یافته قاچاق مواد افیونی در جنوب شرق کشور شناسایی و منهدم شد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای 157 عملیات پلیسی علیه قاچاقچیان مواد مخدر، گفت: در این مدت 8 تن و 216 کیلوگرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی از باندهای بزرگ مواد مخدر و خرده فروشان کشف که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 51 درصدی کشفیات روبرو بوده ایم.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در این عملیات ها 8 قبضه سلاح سبک و نیمه سنگین و تعداد 541 فشنگ جنگی از قاچاقچیان کشف و ضبط شد.

سردار طاهری اضافه کرد: با اقدامات به موقع تکاوران انتظامی استان علاوه بر کشف سلاح و مهمات، تعداد 33 دستگاه خودرو و موتورسیکلت از سوداگران مرگ نیز توقیف و تعداد 93 نفر قاچاقچی و خرده فروش عمده مواد مخدر در محلات و نقاط مختلف استان دستگیر و به دستگاه قضائی معرفی شدند.

وی بیان کرد: 50 مرحله طرح مقابله ای 8 گانه با محوریت تشدید برخورد با خرده فروشان و جمع آوری معتادین متجاهر و مقابله هدفمند با قاچاقچیان و حاملان موادمخدر درمحورهای مواصلاتی اصلی و فرعی در این مدت نیز به اجرا گذاشته شد.

 فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان به ساماندهی معتادین و جمع آوری 792 معتاد متجاهر در اجرای طرح نوروزی در استان اشاره کرد و گفت: افراد شناسایی شده برای طول درمان به مراکز بازپروری معرفی و تحت درمان قرار گرفتند.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول