اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بازدید بیش‌ از 20 هزار گردشگر از موزه‌های خراسان‌جنوبی

مسئول موزه‌های خراسان‌جنوبی گفت: در طول تعطیلات نوروزی از ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در مجموع 20 هزار و 83 نفر گردشگر از موزه‌های استان بازدید کرده‌اند.

بازدید بیش‌ از 20 هزار گردشگر از موزه‌های خراسان‌جنوبی

«غلامحسین شعیبی» مسئول موزه‌های خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: طی ایام نوروز ۱۶ موزه استان اعم از موزه‌های تحت پوشش میراث فرهنگی و موزه‌های خصوصی فعال و میزبان علاقه‌مندان برای بازدید بوده است.

وی تصریح کرد: در طول تعطیلات نوروزی از ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در مجموع ۲۰ هزار و ۸۳ نفر گردشگر از موزه‌های استان بازدید کرده‌اند.

مسئول موزه‌های خراسان‌جنوبی با اشاره به افزایش بازدید از موزه‌های استان نسبت به سال گذشته گفت: از مجموع بازدیدکنندگان تعداد ۱۰ هزار و ۲۲۷ نفر مربوط به بازدیدکنندگان موزه‌های تحت پوشش میراث و ۹ هزار و ۸۵۶ نفر بازدیدکنندگان موزه‌های خصوصی بوده‌اند.

شعیبی ادامه داد: در مجموع از جمع موزه‌های تحت پوشش میراث موزه‌های باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و مشاهیر و مفاخر ملی  باغ اکبریه بیرجند به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم بیشترین میزان بازدید طی این مدت را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: همچنین در این مدت موزه مردم‌شناسی طبس نیز در بین موزه‌های شهرستانی بیشترین آمار بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده است.

مسئول موزه‌های خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: از میان شش موزه خصوصی استان نیز، موزه‌های میراث زمین طبس، موزه لباس و منسوجات سنتی و موزه عروسک به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم آمار بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول