اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

1751 روستا در سیستان و بلوچستان به شبکه آبرسانی متصل می‌شوند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در راستای تشکیل قرارگاه جهاد آبرسانی کشور، به یکهزار و ۷۵۱روستا در استان طی ۳۰ماه آبرسانی می شود.

1751 روستا در سیستان و بلوچستان به شبکه آبرسانی متصل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط‌عمومی استانداری، حسین مدرس خیابانی در جلسه کمیته جهادی آبرسانی استان اظهار داشت: بالغ بر ۸هزار روستا در سراسر کشور به شبکه آبرسانی متصل می شوند که یکهزار و ۷۵۱ روستا مربوط به استان سیستان وبلوچستان است.

وی افزود: عملیات آبرسانی به ۳۷روستا در حوزه سیستان آغاز شده است و تاکنون ۸روستا از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شده اند و تا پایان فروردین ماه امسال نیز به ۲۰روستای دیگر آبرسانی خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: مقرر شده است؛ آبرسانی به این روستاها طی ۳۰ ماه انجام شود که باید به طور متوسط روزانه ۲روستا آبرسانی می‌شود و در این راستا و با توجه به اهمیت موضوع آب که اولویت اصلی استان به شمار می‌رود، کمیته دائمی جهاد آبرسانی هر دو هفته به ریاست استاندار و هر هفته به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در استان و در شهرستان ها به ریاست فرمانداران برگزار می‌شود.

مدرس خیابانی با بیان اینکه اجرای این طرح در سطح کشور توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و در استان توسط قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه انجام می‌شود، از حضور نیروهای مجموعه سپاه پاسداران در حوزه محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی تشکر کرد و خواستار معرفی نماینده از سوی این قرارگاه برای حضور در کمیته‌ی هر شهرستان شد.

وی همچنین از فرمانداران استان خواست اسامی روستا های اولویت دار را به شرکت آب و فاضلاب استان اعلام تا مقدمات و نقشه اجرای طرح آبرسانی به آنها تمهید گردد.

استاندار در ادامه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان را موظف کرد؛ لوله مورد نیاز این طرح را با اولویت از تولیدات داخل استان تهیه و ماشین‌آلات مورد نیاز اجرای طرح و تامین سوخت آنها را در دستور کار خود قرار دهند.
مدرس خیابانی با ذکر این مطلب که مردم ناظر اجرای این طرح هستند خاطرنشان کرد: درصورتی که هرگونه تعارض و آسیب به تاسیسات، ابنیه و معابر روستاها در حین اجرای این طرح پیش آید، بلافاصله جبران خواهد شد و مردم از این جهت نگرانی نداشته باشند.

وی در پایان بر هماهنگی بیشتر بین شرکت آب و فاضلاب استان، قرارگاه قدس به عنوان مجری طرح و استانداری تاکید کرد.

در ادامه این جلسه هر یک از مدیران و اعضای حاضر به بیان نقطه نظرات خود جهت تسریع در اجرای این طرح پرداختند.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول