اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

کویرتایر؛ اولین و تنها شرکت تایرساز دانش بنیان در کشور

مدیرعامل کویرتایر گفت: این شرکت از سوی کارگروه ارزیابی شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موفق به اخذ گواهی تاییدیه شرکت دانش بنیان (سطح سه) شد.

کویرتایر؛ اولین و تنها شرکت تایرساز دانش بنیان در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سیدمحمد حسین زینلی در جریان بازدید نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان وخوسف در مجلس شورای اسلامی از این کارخانه با تبریک سال نو اظهار داشت: این شرکت تاییدیه محصول سطح یک دانش بنیانی در کشور برای تایر رینگ ۱۹ ( بعنوان نماینده محصولات گروه تایرهای) SUV را اخذ کرده است . 

وی بیان کرد: کویرتایر اولین وتنها تولیدکننده تایرهای رینگ ۱۹و۲۰ درکشور است که  باسهم ۶۰ درصدی از تولید تایرهای SUV به عنوان بزرگترین تولیدکننده این تایرها در کشور شناخته می شود. در سال ۹۹ میزان تولید شرکت کویرتایر با جهش ۴۰ درصدی از ۲۱ هزارتن به  ۲۹.۵ هزار تن رسید که انشالله روند جهش تولید در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۳۵.۶ هزار تن خواهد رسید .

 وی با بیان اینکه میزان اشتغال شرکت کویرتایر از ۱۲۷۰ نفر در سال ۹۹ به ۱۳۰۴ نفر در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است گفت: پس از بهره برداری از طرح ۱۴ هزارتن و افزایش تناژ تولید شرکت به ۴۵ هزارتن در سال ۱۴۰۲ میزان اشتغال شرکت به حدود ۱۵۱۵ نفر خواهد رسید.

آقای مهندس زینلی با بیان اینکه طرح ۵۰ هزارتن تولید تایرهای TBR,OTR شرکت کویرتایر در سال ۱۴۰۱ آغاز می شود تصریح کرد: با بهره برداری  از این خط ،میزان تولید شرکت کویرتایر به بیش از ۹۵ هزارتن خواهد رسید. 

مدیرعامل شرکت کویرتایر اظهار داشت:درراستا مقابله با تحریم،شرکت کویرتایر با داخلی سازی بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان صرفه جوئی در سال ۹۹ ایجاد کرده است . 

وی با بیان اینکه در طول سال های ۹۴ تا ۱۴۰۰ با ساخت انواع ماشین آلات ( عمدتا تحریمی ووارداتی ) بالغ بر ۹۶ میلیارد تومان صرفه جوئی ایجاد شده است تصریح کرد: درهمین مدت با طراحی و ساخت و بومی سازی۴۴ سایز مختلف تایر بیش از ۴ میلیون و۴۰۰ هزار دلار صرفه جوئی ارزی شده ، به ازای هر سایز ۱۰۰ هزار دلار و کل ارزش دارایی های  خلق شده در این مدت بالغ بر۴۵ میلیون دلار بوده است.

مدیرعامل شرکت کویرتایر اظهارکرد: علاوه بردست آوردهای تکنولوژیکی، در طول ۴ سال اخیر با ساخت ۱۵ پرس پخت ۱،۱۴۰،۰۰۰ دلار صرفه جویی ارزی حاصل  شده است.

زینلی پرداخت معادل ۸۰ درصد کلیه هزینه های درمان نازایی در خانواده های نابارور پرسنل شرکت کویرتایر و تولد ۱۱ فرزند ازخانواده های نابارور، پرداخت۴ میلیون ۵۹۹ هزار ریال هزینه های انجام شده امور خیرخواهانه و عام المنفعه برای جبران سیل و زلزله، پرداخت ۲۰۱ میلیون تومان  برای مشارکت در پویش آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد را بخشی از اقدامات انجام شده در راستای مسئولیت اجتماعی برشمرد.

وی کمک مومنانه و تهیه ۱۰۰۰ بسته غذائی و حمایتی برای نیازمندان در ماه مبارک رمضان از سال ۹۸  به تاسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و در سال ۱۳۹۹ به ارزش ۱۴۸ میلیون تومان و در سال ۱۴۰۰ به ارزش ۳۴۸ میلیون تومان ، توزیع گردنبند و پا بند شبرنگ شتر به منظور کاهش تلفات جاده ای برخورد با شتر در کویر وپرداخت سالیانه بیش از ۵۰۰ میلیون ریال هزینه های محصولات فرهنگی و نمایشگاه کتاب وتشکیل تعاونی مصرف کارکنان و بازنشستگان برای ۱۴۸۰ نفر را از دیگر اقدامات صورت گرفته  درجهت تحقق مسئولیت اجتماعی این شرکت عنوان کرد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول