اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: وضعیت کرونا و نحوه فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها را دائما رصد می‌کنیم

حسینعلی شهریاری با اشاره به حضوری شدن فعالیت‌های آموزشی تاکید کرد: بعد از این، وضعیت بیماری کرونا و نحوه فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها دائماً رصد می‌شود و اگر مشکلی باشد، ستاد ملی کرونا تصمیم جدیدی اتخاذ می‌کند.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: وضعیت کرونا و نحوه فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها را دائما رصد می‌کنیم

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به آغاز فعالیت حضوری مدارس و دانشگاه‌ها همزمان با پایان تعطیلات نوروزی اظهار داشت: با توجه به جمیع شرایط و فروکش کردن نسبی کرونا و نیز واکسیناسیون حداکثری، پیش‌بینی ما این است که بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها مشکلی ایجاد نخواهد کرد، البته توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی به مدارس و دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد که درصد قابل توجهی از جامعه یا مبتلا به کرونا شده‌اند و بهبود یافته‌اند و یا چند دوز واکسن دریافت کرده‌اند و بر این اساس، تقریباً یک ایمنی جمعی اتفاق افتاده و نگرانی‌های مشابه سال‌ قبل وجود ندارد.

عضو ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، با بیان اینکه مدارس و دانشگاه‌ها صدمات زیادی از تعطیلات دو سال اخیر دیده‌اند، گفت: در هیچ‌جای دنیا مراکز آموزشی را مانند ما تعطیل نکرده‌اند و وقتی چند کشور اروپایی و حوزه آسیا و اقیانوسیه را رصد کردیم، مشاهده کردیم که با همین روال فعالیت‌هایشان را از سر گرفته‌اند.

شهریاری با بیان اینکه استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی در مدارس و دانشگاه‌ها مورد تأکید ستاد ملی کرونا قرار دارد، گفت: به نظر نمی رسد شرایط نگران‌کننده‌ای وجود داشته باشد، البته بعد از این هم وضعیت بیماری کرونا و نحوه فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها دائماً رصد می‌شود و اگر مشکلی باشد ستاد ملی کرونا آن را بررسی و تصمیم جدیدی اتخاذ می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از این به مصحلت کشور و نظام آموزشی نیست که آموزش‌های مجازی برقرار باشد، تصریح کرد: قطعاً بعد از این هم وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط‌های آموزشی را رصد و مراقبت کافی خواهیم کرد که مشکلی در جریان آموزش‌های حضوری پیش نیاید و اگر کسی کمترین علامت را داشته باشد، نباید در محیط مدرسه و دانشگاه حضور یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول