اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

فارس من| جوابیه شهرداری قم به دغدغه «مدیریت رعایت حجاب و عفاف در باغ پرندگان قم»

شهرداری قم در جوابیه‌ای به دنبال انتشار سوژه‌ای در فارس من با عنوان «مدیریت رعایت حجاب و عفاف در باغ پرندگان» خواستار مشارکت بیشتر دستگاه‌ها به ویژه مجموعه‌های فرهنگی برای اجرایی شدن پیوست‌های فرهنگی در پروژه‌های شهری شد.

فارس من| جوابیه شهرداری قم به دغدغه «مدیریت رعایت حجاب و عفاف در باغ پرندگان قم»

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مجموعه باغ پرندگان قم در زمینی به مساحت ۱۱۰ هزار متر مربع، گونه‌های مختلف پرندگان و گیاهان به ویژه نوع گرمسیری را در خود جای داده است و به لحاظ وسعت و ظرفیت پرندگان، دومین باغ بزرگ پرندگان در کشور است.

در این مجموعه یک صد گونه پرنده به تعداد بیش از ۳ هزار قطعه نگهداری می‌شود و محیط زیبا و جذاب این باغ، شرایط تفریحی و گردشگری مناسبی را برای بازدیدکنندگان به ویژه کودکان و نوجوانان فراهم کرده است و آن‌ها را با شرایط نگهداری و زیستگاه پرندگان آشنا می‌کند.

این مجموعه که در بلوار شهید آوینی حدفاصل شهرک قدس و میدان مفید قرار دارد، در ایام تعطیلات نوروز از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ برای بازدید علاقمندان فعال و میزبان مسافران نوروزی بوده است.

با توجه به حضور افراد و مسافران مختلف در باغ پرندگان قم و وضعیت نامناسب حجاب و عفاف برخی از بازدیدکنندگان، جمعی از مخاطبان فارس سوژه‌ای را با عنوان «مدیریت رعایت حجاب و عفاف در باغ پرندگان قم» در سامانه فارس من به ثبت رسانده‌اند و از شهردار قم درخواست کرده‌اند که به وضعیت این باغ رسیدگی کند.

شهرداری قم به دنبال پیگیری‌های خبرگزاری فارس جوابیه‌ای را نسبت به این سوژه صادر کرده که متن آن به شرح زیر است:  

ضمن احترام به دغدغه‌های فرهنگی و تأکید بر لزوم مدیریت فضاهای عمومی شهر و جلوگیری از رفتارهای هنجارشکنانه در محیط معنوی شهر مقدس قم و همچنین محکوم کردن هرگونه اقدام خارج از قوانین شرع و عرف ازجمله مباحث مبتلابه در خصوص عفاف و حجاب، موارد ذیل جهت اطلاع و آگاهی از وظایف و اختیارات قانونی شهرداری قم به اطلاع می‌رسد:

1-   بر اساس قانون، بوستان‌ها شهری به‌عنوان یکی از محیط‌های عمومی محسوب شده و حفظ جنبه‌های گوناگون امنیت و همچنین نحوه مدیریت رفتار شهروندان در این محیط‌ها بر عهده دستگاه‌های متولی است که در قانون به‌صراحت به آن اشاره‌شده است و شهرداری در این زمینه مسئولیت اجرائی را عهده‌دار نیست. شایان‌ذکر است ضابطین شهرداری حاضر در اماکنی همچون بوستان‌های شهری بر اساس قوانین صرفاً مجاز به دخالت در اموری نظیر ایراد صدمه به فضای سبز و خسارت به مبلمان و تجهیزات شهری هستند و در دیگر موارد ازجمله مباحث فرهنگی حق مداخله ندارند.

2- مجموعه شهرداری قم بر اساس وظایف خود مکلف است در راستای افزایش نشاط اجتماعی، محیطی زیبا، دل‌نواز و آرام را برای تفریح و زیست شهری اقشار گوناگون شهروندان ایجاد نماید که در سال‌های اخیر و با همین رویکرد پروژه‌های گوناگونی در شهر همچون مجموعه تفریحی باغ پرندگان، تله‌سیژ، شهربازی و سورتمه بوستان علوی، شهربازی بوستان غدیر، بیش از 100 بوستان شهری، محلی‌ و بزرگ‌مقیاس در سطح مناطق مختلف شهر قم و ده‌ها پروژه‌ی دیگر به اجرا رسیده و در اختیار شهروندان گرامی قرارگرفته است و پروژه‌های دیگری نیز در دست اجراست که در سال‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید؛ توجه به پیوست فرهنگی این پروژه‌ها نیز به میزان توان مجموعه مدیریت شهری در طراحی و بهره‌برداری از آن‌های لحاظ شده است، لیکن حضور بیشتر دستگاه‌های متولی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در این زمینه همچنان نیاز است.

لازم به ذکر است مجموعه خادمان مردم در مدیریت شهری قم، با توجه به دغدغه‌های فرهنگی موجود، در ذیل قرارگاه فرهنگی 19 دی استان قم و در کارگروهی به‌عنوان یکی از نخستین شهرها در کشور، اقدام به انجام مطالعات اجرایی طرح بوستان تراز انقلاب اسلامی نموده است که جوانب و مسائل و مشکلات مختلف بوستان‌ها در این طرح احصاء و با حضور صاحب‌نظران و متخصصان امر برای رفع آن راهکار و فرآیند تعریف خواهد شد و علاوه بر آن نیز برنامه‌های فرهنگی تکمیلی جهت اجرا در بوستان‌ها برنامه‌ریزی خواهد شد.

انتهای پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول