اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

نگرانی‌ها از احتمال شیوع «سرخک» از طریق مهاجرین جدید افغان

فرمانده ستاد کرونا استان تهران با اشاره به کشف 45 هزار ابتلای جدید سرخک در افغانستان گفت: تمام اتباع زیر 18 سال باید واکسینه شوند.

نگرانی‌ها از احتمال شیوع «سرخک» از طریق مهاجرین جدید افغان

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، علیرضا زالی فرمانده ستاد کرونا استان تهران امروز ظهر در جلسه ستاد کرونا اظهار کرد: سرخک بالاترین میزان ابتلاء در ویروس‌ها را دارد و با توجه به شیوع این بیماری در افغانستان احتمال ناقل بودن اتباع جدید ورود الوجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۵ هزار مورد جدید سرخک در افغانستان کشف شده است، گفت: سرخک بیماری است که سرایت بالایی دارد و حتی تا ۴ روز بعد از بهبودی احتمال انتقال آن وجود دارد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران بیان کرد: ما در کشور به صورت همگانی نسبت به تزریق واکسن سرخک اقدام کردیم و در این خصوص نگرانی خاصی نیست، فقط به واسطه ورود اتباع به کشور و احتمال ناقل بودن آنها لازم است اقداماتی در راستای افزایش ایمنی و جلوگیری از شیوع این بیماری انجام شود.

زالی افزود: یکی از اقدامات این است که با کمک فرمانداری‌ها تمام اتباع زیر ۱۸ سال شناسایی و واکسن ام ام آر به آن‌ها تزریق شود.

وی خاطر نشان کرد: تمام کودکان با رده سنی ۶ تا ۱۱ ماه که سفر خارج از کشور داشته‌اند باید مورد بررسی قرار گیرند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول