اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

تدوین برنامه راهبردی حمل‌ونقل هوشمند شهرهای کشور

برنامه ملی ارائه برنامه راهبردی و عملیاتی راه‌حل محور برای حمل و نقل هوشمند شهرهای کشور تعریف شد تا هم افزایی‌ها در این زمینه بیشتر شود.

تدوین برنامه راهبردی حمل‌ونقل هوشمند شهرهای کشور

به گزارش سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،این برنامه با اقداماتی چون «شناسایی همه سامانه‌های حمل و نقل هوشمند شهری پیاده‌سازی شده در داخل و خارج از کشور»، «ارائه 7 بسته خدماتی حمل و نقل هوشمند شهری» و «شناسایی همه شرکت‌های فعال در حوزه حمل و نقل هوشمند شهری» به اجرا درآمده است.

پروژه‌ای که با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت آیرود الکترونیک آریا در حال اجرا است. این طرح قرار است زمینه‌ساز توسعه فناورانه صنعت حمل و نقل در کشور باشد.

چند سالی است که فناوری اطلاعات برای حل مشکلات صنعت حمل و نقل بسیار مورد توجه مدیران و برنامه ریزان شهری قرار گرفته است، زیرا این سیستم‌ها باعث افزایش کارایی شبکه حمل و نقل و ترافیک شده است و با گسترش آن در مدیریت شهری می توان بسیاری از مشکلات حمل و نقل را مرتفع کرد.

در واقع سیستم‌های حمل و نقل هوشمند یکی از دستاوردهای مهم فناوری اطلاعات در صنعت ترابری است که در تمامی امور و زمینه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی یک کشور تأثیر بسزایی دارد و کارشناسان بر این باورند که یکی از اساسی ترین پیش نیازهای توسعه صنایع و افزایش سطح رفاه اجتماعی هر کشور، وجود حمل و نقل روان وایمن است. به همین دلیل اجرایی کردن طرح‌های ملی در این زمینه بسیار حیاتی و ضروری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول