اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

افزایش مبادلات اقتصادی در پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهدارای و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از حجم مبادلات اقتصادی اعم از صادرات، واردات و ترانزیت به میزان 2 میلیون و 639 هزار و 59 تن از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در سال 1400 خبر داد

افزایش مبادلات اقتصادی در پایانه های مرزی  شمال سیستان و بلوچستان

ایوب کرد  امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: حجم مبادلات اقتصادی این مدت در پایانه مرزی میلک و میرجاوه برخلاف شیوع ویروس کرونا نسبت به مدت مشابه سال 99 رشد 19 درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم مبادلات اقتصادی در پایانه مرزی میلک و میرجاوه با یک  میلیون و649 هزارو837 تن به  صادرات اختصاص دارد گفت: گاز مایع , هیدروکربن , بنزین , گازوئیل و مواد غذایی  عمده کالاهای صادراتی  در سال 1400 است.

مدیر کل راهدارای و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان مجموع ترانزیت کالا از پایانه های مرزی میرجاوه و میلک را در سال 1400،  694 هزار و 757 تن و واردات را 294 هزار 465 تن عنوان کرد.

کرد با بیان اینکه مبادلات تجاری مرزی یکی از شاخص های اصلی در برقراری ارتباط بین کشورهای همسایه و امرار معاش مردم مرز نشین است , اظهار داشت : با توجه به ظرفیت این استان در حوزه صادرات و تجارت و نتایج ارزشمند آن نظیر کسب در آمد ارزی , ایجاد فرصت های شغلی جدید , رویکرد این اداره کل در حوزه پایانه های مرزی بر پایه توسعه زیر ساخت ها و گسترش صادرات پایه ریزی شده است.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول