اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

جمع آوری 7 هزار معتاد متجاهر از سطح شهر/ برنامه شهرداری برای احیای بافت فرسوده تهران

شهردار تهران گفت: اساس کار شهرداری در نهضت ملی مسکن را بر احیای بافت فرسوده و بافت های ناکارآمد شهری گذاشته ایم.

جمع آوری 7 هزار معتاد متجاهر از سطح شهر/ برنامه شهرداری برای احیای بافت فرسوده تهران

به گزارش خبرنگار فارس، علیرضا زاکانی شهردار تهران در جلسه امروز شورای شهر در پاسخ به سوال اعضای شورا درباره بخش هایی از گزارش ارائه شده از سوی وی و تاکید بر لزوم توسعه فرهنگی اجتماعی منطقه 20 تهران گفت:‌کارخانه سیمان ری در حوزه نوآوری به زودی افتتاح می شود.

وی از در نظر گفته شدن پارک مقاومت برای شهرری خبر داد و گفت: در هر محله ای یک بخشی از بوستان ها به بوستان مادر و کودک اختصاص داده شود. که پیش از عید 27 پارک مادر و کودک برای رسیدن به این هدف افتتاح شد.

شهردار تهران یادآور شد: بوستان های مادرو کودک علاوه بر مادر و کودک برای دیگر اقشار زنان مورد استفاده است و این خدمات غیر از پارک های بزرگ  مقیاسی  است که ویژه زنان افتتاح خواهد شد.

وی درباره قرارگاه اجتماعی و تکلیف شهرداری ها دراین زمینه گفت: شهرداری برای کمک به بهزیستی در حل این معضل طبق قانون موظفاتی دارند اما در دوره قبل قائل به جمع آوری معتادان متجاهر نبودند و آن را نوعی زیست می دانستند در حالیکه رهبری در دیدار با شوراها تاکید کردند این مساله جزو کارهای اصلی شهردرای قرار گیرد.

وی از جمع آوری 7 هزار معتاد متجاهر از سطح شهر تهران اشاره کرد و ابراز داشت: در 6 ماهه گذشته یکی از نکات این بود که در تفاهم با مسئولان کشور کار تهران را جمعی پیش ببریم و به این ترتیب تفاهم نامه ای که بین ما وزیر راه و شهرسازی نوشته شد تا از ظرفیت های قانون جهش مسکن و ظرفیت هایی که وزارت راه در اختیار شهردرای قرار می دهد استفاده می کنیم.

زاکانی افزود: وزیر مسکن  مکررا گفته هر چه از دستم بر بیادید برای تهران در خدمت هستم.

وی درباره جزئیات این طرح گفت: نیاز به جلسه مفصلی است که ابعاد آنرا مطرح کنیم اما 22 منطقه مکلف شده اند ظرفیت را احصا کنند و اساس کارمان را بر بافت فرسوده و بافت های ناکارآمد و ذخیره شهری گذاشته ایم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه زمین و مجوز را دیگران  می دهند و شهرداری قدر و سهم را برای پرسنل و مردم می گیرد، ابراز داشت: برای مثال در باغ آذری گود درویشی را با 800 میلیارد جمع می کنیم و مسکنی که ساخته می شود بخشی اش جایگزینی برای کسانی است که در گود زندگی می کنند وبخشی از سرانه می شود.

وی درباره  انتقاد یکی از اعضا به وضعیت فاضلاب 18  19 نیز گفت: آنچه بسیار آسیب زننده است در منطقه 22 بود که بنا شد ظرف 2 سال به نتیجه برسد.

شهردار تهران در پایان اظهار داشت: در نوروز 1401 تهران به مقصد گردشگری تبدیل شد، به طوری که مجموعه های تحت مدیریت شهرداری بیشترین گردشگر را داشتند و برج میلاد و مجموعه گردشگری عباس آباد تا به حال اینقدر گردشگر نداشت و خدمت رسانی در سطح بسیار بالایی صورت گرفت، اما باز هم باید قدم بالاتری را برای سال های آینده بگذارید و ایجاد سازمان گردشگری برای شهر گردشگر پذیری مثل تهران نیاز است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول