اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

کتابخوانان برگزیده خادمیار رضوی می‌شوند

نماینده آستان قدس رضوی در گیلان در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان از آمادگی این مرکز برای اختصاص نقش خادمیاری رضوی به برگزیدگان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان گیلان خبرداد.

کتابخوانان برگزیده خادمیار رضوی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، پریسا کرمی ظهر امروز در دیدار با نماینده آستان قدس رضوی در استان گیلان که در سالن اجتماعات در اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه توجه به فرهنگ رضوی یکی از برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌ها در گیلان است، اظهار کرد: توجه به فرهنگ رضوی باید در بین جوانان رواج و گسترش داده شود زیرا انجام اینکار منجر به رشد جامعه در کشور می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در گیلان افزود: در برگزاری این رزمایش  ده‌ها هزار نفر مشارکت گسترده داشتند که  یکی از افتخارات بزرگ اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان محسوب می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه مردم گیلان ارادت خود به خاندان عصمت و طهارت را بارها نشان دادند، تصریح کرد: مردم دیار میرزا همواره ارادت قلبی خود را به ائمه معصومین نشان داده‌اند که شرکت در رویداد بزرگ جشنواره کتابخوانی رضوی را نشان دهنده عمق این ارادت است.

کرمی بابیان اینکه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با مشارکت گسترده مردم گیلان به ایستگاه پایانی خود رسید گفت: به یاری و مدد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بزودی مراسم اختتامیه این جشنواره با تجلیل از برزگزیدگان این رویداد مهم در گیلان برگزار خواهد شد.

فعالیت ۲۰ کانون عمومی و تخصصی آستان قدس رضوی در گیلان

نماینده آستان قدس رضوی در گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه صبحانه با طعم کتاب" یکی از زیباترین اقدامات فرهنگی کتابخانه های عمومی گیلان استف اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی گیلان نقش مهمی در ترویج فرهنگ کتابخوانی در این استانم دارد که باید به آن توجه  شود.

جواد شفیعی ثابت با قدردانی از اقدام ارزشمند مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی و اشاعه فرهنگ رضوی در بین کودکان، نوجوانان و جوانان گفت: این نگاه را برگرفته از ارادت درست اندرکاران این مجموعه فرهنگی به حضرت امام رضا(ع) و خاندان پاک و مطهر ایشان است.

وی  با اشاره به فعالیت ۲۰ کانون عمومی و تخصصی آستان قدس رضوی در شهرستان‌های گیلان بیان کرد: بسیاری از مردم دوست دارند خادم علی این موسی الرضا (ع) در حریم رضوی باشند و بر اساس طراحی‌های صورت گرفته، «خادم یاران» در قالب کانون‌های تخصصی شامل پزشکان، معلمان، حقوقی، فرهنگی، قرآنی و… در سطح استان‌ها فعالیت می‌کنند.

نماینده آستان قدس رضوی در گیلان با بیان اینکه داوطلبان خادم یاری در استان محل زندگی خودشان ارائه خدمات تخصصی به نیازمندان و آحاد مردم را بر عهده می‌گیرند، افزود: این خدمات به نیت خدمت به امام رضا (ع) انجام می‌شود.

شفیعی ثابت یکی از حوزه های بسیار مهم کانون‌های رضوی را حوزه کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و گفت: ایجاد این کانون با مشارکت خادمیازانی از مجموعه اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان حمایت کرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول