اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ورود دیپلمات‌های سعودی به لبنان

برخی منابع عربی از ورود دیپلمات‌های سعودی به بیروت و زمینه‌سازی برای بازگشت سفیر این کشور به لبنان، خبر دادند.

ورود دیپلمات‌های سعودی به لبنان

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع عربی گزارش دادند که تعدادی از دیپلمات‌های سعودی که در پی بروز تنش بین لبنان و عربستان سعودی از بیروت خارج شده بودند، به این شهر بازگشتند.

روزنامه کویتی «الجریده» به نقل از برخی منابع دیپلماتیک نوشت که بازگشت این دیپلمات‌ها به بیروت، زمینه‌‌سازی برای بازگشت «ولید بخاری» سفیر عربستان سعودی به لبنان است و بازگشت سفیر نیز می‌تواند تأثیر مثبتی در روابط دو طرف داشته باشد به خصوص اینکه همزمان با آغاز طرح توزیع کمک‌های انساندوستانه است.

سال گذشته به دنبال انتقاد «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی سابق لبنان از جنگ یمن روابط چند کشور عربی اعم از عربستان، امارات، بحرین و کویت با لبنان تیره شد.

به دنبال بروز تنش در این روابط این کشورها با لبنان، کویت ژانویه گذشته طرحی برای آشتی بین این کشورها ارائه کرد که شامل چند شرط است از جمله اجرای توافق طائف مربوط به سال ۱۹۸۹ و اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی شورای امنیت به خصوص قطعنامه ویژه خلع سلاح گروه‌های مسلح در لبنان، قطعنامه ۱۹۸۰ درباره حاکمیت لبنان، سلامت منطقه‌ای و استقلال سیاسی آن و قطعنامه ۱۷۰۱ در خصوص توقف تمامی عملیات‌های جنگی بین لبنان و رژیم صهیونیستی در پی جنگ ۲۰۰۶ است.

این طرح همچنین شامل بندهایی در خصوص همکاری امنیتی بین دستگاه‌های لبنان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است.

این روزنامه درباره اختلافات داخلی لبنان نیز نوشت که «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان به برگزاری انتخابات پایبند است همچنانکه به نظر می‌رسد وی به طرح کویت نیز پایبند باشد و این طرح نیز تنها شامل بندهای سیاسی نیست بلکه بر ضرورت اجرای طرح اصلاح اقتصادی تأکید دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول