اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تلاش نوروزی ۶۵ گروه جهادی در مناطق محروم سمنان/ چرا روستاها خالی از سکنه می‌شود؟

استاندار سمنان از خدمات‌رسانی نوروزی ۶۵ گروه جهادی در استان سمنان به مردم مناطق محروم این استان خبر داد و ‌گفت: به علت عدم توجه به تولید ثروت در روستاها، برخی از روستاها خالی از سکنه شده است.

تلاش نوروزی ۶۵ گروه جهادی در مناطق محروم سمنان/ چرا روستاها خالی از سکنه می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان ظهر امروز در دیدار صمیمانه با مردم منطقه سرکویر و عوامل اردوی جهادی طلاب و دانشجویان دانشگاه‌های استان سمنان در  حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) روستای کوه‌زر دامغان، از تلاش‌های خالصانه گروه‌های جهادی مستقر در منطقه سرکویر قدردانی کرد.

وی گفت: در نوروز ۱۴۰۱، بالغ بر ۶۵ گروه جهادی در استان سمنان به مردم خدمات‌رسانی کردند.‌

استاندار سمنان ادامه داد: با تدبیر دولت رئیسی، نوروز امسال به معنای واقعی مردم دغدغه‌ای برای تأمین کالای موردنیاز خود نداشتند.

هاشمی با گرامیداشت یاد و خاطر سردار دل‌ها افزود: امروز همه ما به تأسی از سپهبد شهید، حاج قاسم سلیمانی و حضور میدانی ایشان در تمام عرصه‌ها، در خدمت مردم باصفا و بی‌ریای این منطقه هستیم.

وی با تأکید بر اینکه تمام موارد و مشکلات بیان‌شده از سوی مردم روستای کوه‌زر اولویت‌بندی خواهد شد و بر اساس اولویت‌های تعیین‌شده تلاش خواهیم کرد تا مشکلات این منطقه را برطرف کنیم، عنوان کرد: در دولت آیت‌الله رئیسی قطعاً اتفاقات بسیار خوبی برای رفع محرومیت از اقصی نقاط کشور و استان انجام خواهد شد.‌

استاندار سمنان اضافه کرد: متأسفانه به علت عدم توجه به تولید ثروت در روستاها، برخی از روستاها خالی از سکنه یا به مکانی برای خوش‌نشینی تبدیل شده است.

هاشمی تصریح کرد: وقتی به اشتغال روستایی توجه نشود، شاهد مهاجرت جوانان و حاشیه‌نشینی در شهرها خواهیم بود.‌

وی با اشاره به اینکه ایجاد کارگاه‌های کوچک و افزایش مشاغل خانگی سبب تولید ثروت و در نتیجه از بین رفتن بیکاری می‌شود، عنوان کرد: آمادگی داریم تا اعتبار مناسبی را برای آموزش مهارت به اهالی این روستا اختصاص دهیم.

استاندار سمنان با اشاره به وجود معادن غنی و ظرفیت‌های فراوان معدنی در منطقه کوه‌زر گفت: یک درصد سهم مسؤولیت اجتماعی معادن باید در روستای مجاور همان معدن هزینه شود.

هاشمی یادآور شد: در جلسه‌ای در استانداری سمنان و با حضور مسؤولان شهرستان دامغان و اعضای شورای اسلامی و مؤثران روستای کوه‌زر، مشکلات مطرح و بر اساس اولویت برطرف خواهد شد.‌

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول