اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ممنوعیت برپایی تظاهرات در حمایت از روسیه یا اوکراین در قرقیزستان

در قرقیزستان با توجه به چند ملیتی بودن این کشور، تجمع و تظاهرات در حمایت از روسیه و اوکراین به طور موقت ممنوع شد.

ممنوعیت برپایی تظاهرات در حمایت از روسیه یا اوکراین در قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، با آخرین رویدادهای درگیری روسیه و اوکراین، تجمعات در حمایت از جبهه‌ای خاص در مناطق مرکزی بیشکک، به خصوص جلوی سفارت‌های روسیه و اوکراین بیشتر شده است.

«سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان در مورد تجمعات اخیر در جلوی سفارت‌ها در صفحه «اینستاگرام» خود مطلبی نوشت.

در بخشی از این مطلب آمده است: این روزها گروهی از مردم قصد خود را برای سازماندهی یک اقدام، راهپیمایی پیاده در خیابان‌های بیشکک و رسیدن به سفارتخانه‌های کشورهای خارجی اعلام کردند. البته هر قصد یا قدمی حدی دارد. سفارت‌خانه‌ها و قلمرو آن‌ها دارایی غیرقابل تعرض کشورهای خارجی است. ما در سرتاسر دنیا نیز سفارت داریم. آنها همچنین قلمرو تخطی ناپذیر ما هستند. هیچ کس حق ندارد در خانه‌ها را بشکند و سر و صدا کند. البته ما از مسیر دموکراتیک منحرف نخواهیم شد. ما حقوق شهروندان خود را محدود نمی‌کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت مخالف اقدامات مسالمت آمیز نیست، گفت: اقدامات مسالمت آمیز باید باشد. ما پارک «گورکی» پایتخت را برای این اهداف شناسایی کرده‌ایم. در صورت تمایل می‌توانید به مدت 24 ساعت در آنجا تجمع برگزار کنید. هر چه می‌خواهید بگوید هیچ کس مخالف آن نیست. فقط یک درخواست وجود دارد؛ سفارت‌ها را به حال خود رها کنید.

شایان ذکر است که برگزارکنندگان و شرکت کنندگان تجمعات اغلب از شعارهای تحریک آمیز استفاده می‌کنند که منجر به نفرت قومیتی می‌شود و منافع ملی کشور را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. بنابراین، با توجه به چند ملیتی بودن بیشکک، به منظور جلوگیری و سرکوب شورش‌های احتمالی دسته جمعی قومیتی در بیشکک، با تصمیم دادگاه‌های منطقه، ممنوعیت تظاهرات در حمایت از روسیه یا اوکراین از اول آوریل به مدت 3 ماه در سال 2022 اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول