اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آذربایجان از مواهب معدن مس سونگون بی بهره است/ 40 درصد معادن با مشکل مواجه هستند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ضمن تاکید بر ضرورت بهره مندی استان از مواهب معدن مس سونگون، گفت: با رفع موانع پیش روی واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی، چرخ تولید با قدرت به حرکت در خواهد آمد.

آذربایجان از مواهب معدن مس سونگون بی بهره است/ 40 درصد معادن با مشکل مواجه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صابر پرنیان در گفت و گو با خبرنتگاران اظهار کرد: در آذربایجان شرقی با دارابودن بیشترین میزان ذخایر معدنی کشور، حدود ۴۰ درصد از عرصه های معدنی با مشکلاتی در حوزه محیط زیست، منابع طبیعی و معارضان محلی مواجه هستند که نگاه ویژه ای را می طلبد.

وی با بیان اینکه معدن مس سونگون موهبتی خدادادی است که باید مردم استان از مواهب آن بهره‌مند شوند، افزود: به منظور فعال سازی واحدهای راکد معدنی و همچنین ایجاد و توسعه واحدهای فرآوری، هماهنگی‌های بیش از پیش با دادستانی‌ها، محیط زیست و منابع طبیعی نیاز است تا تحرک لازم در راستای ایجاد ارزش افزوده از معادن بوجود آید.

پرنیان با اشاره به وجود برخی مشکلات زیرساختی در شهرک‌های صنعتی استان بویژه در بخش آب و برق ، ادامه داد : کمبود زمین صنعتی در شهرهای بزرگ برای توسعه واحدهای تولیدی موجود و همچنین اختصاص یک درصد ارزش افزوده مرتبط با استهلاک زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی که فعالان اقتصادی در شهرک‌ها سالهاست منتظر تحقق آن هستند؛ نگاه ویژه حمایتی دولت را نیاز دارد.

وی تصریح کرد: شهرک های صنعتی، حوزه ای بسیار مهم در صنعت کشور بوده و با اصلاح برخی موارد قانونی شاهد اثرگذاری هرچه بیشتر هیات مدیره‌ها در تصمیم‌گیری‌های کلان اقتصادی خواهیم بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد: با جدیت براساس برنامه های محوری وزارت صمت و دولت سیزدهم در مسیر شفاف سازی و رصد هوشمند و هدفمند تمامی فرایند های تولید، تامین، توزیع و حتی گردش مالی حرکت می کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول