اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آماده باش 6 ایستگاه آتش‌نشانی برای روز طبیعت

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان از آمادگی 6 ایستگاه آتش‌نشانی در روز طبیعت خبر داد و گفت: همچنین استقرار ایمنی در 5 نقطه انجام می‌شود.

آماده باش 6 ایستگاه آتش‌نشانی برای روز طبیعت

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجید امیرفضلی از آمادگی نیروهای آتش‌نشانی در روز طبیعت خبر داد و اظهار کرد: در روز طبیعت 6 ایستگاه با 34 نیرو در آماده باش خواهند بود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: در روز طبیت، در ۵ نقطه شهر که قبلا توسط کارشناسان پایش و سنجش شده است، استقرار امنیتی انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه رعایت نکات ایمنی از سوی مردم تاثیر بسزایی در کاهش حوادث روز طبیعت دارد، افزود: از شهروندان می‌خواهیم نکات ایمنی را رعایت کرده و از برپایی چادر در مسیل‌ها و یا کنار رودخانه‌ها پرهیز کنید و برای گرمایش خود درون چادر به هیچ عنوان از پیک نیک و یا ذغال استفاده نکنید.

امیرفضلی از مردم خواست به دلیل پر ترافیک بودن جاده‌ها و معابر در این روز با احتیاط بیشتری رانندگی کرده و از روشن کردن آتش در کنار درختان و بوته‌های خشک خودداری کنید.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با تأکید بر روشن کردن آتش از منقل و اجاق‌هایی که به همین منظور در بوستان‌ها تعبیه شده گفت: از شهروندان می‌خواهیم از انداختن شیشه و بطری‌های ضخیم داخل طبیعت خودداری کنند.

وی از مردم خواست اگر قصد استفاده از چادر‌های مسافرتی را دارید از روشن کردن آتش و منقل داخل چادر خودداری کرده و در پایان روز حتما آتش و ذغال‌های روشن را با آب کافی خاموش کنند.

امیر فضلی تصریح کرد: مردم به خاطر داشته باشند که ته سیگار روشن و چوب نیم سوخته و سوختن ذغال داخل اجاق‌ها را پس از اتمام کاملا خاموش کرده و با اطمینان کامل آن را زیر خاک مدفون کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با تأکید بر پرهیز از روشن کردن آتش در زیر دکل‌های فشار قوی برق گفت: از مردم درخواست داریم محل اطراف خود را حداقل تا فاصله ۱۰ متری از شاخ و برگ درختان خشک و خش و خاشاک پاکسازی کنند، چون در اثر گرما و کوچکترین حرارت و جرقه، سریعا آتش سوزی بوجود می‌آید.

وی از میهمانان نوروزی خواست:در صورت بروز هر گونه حادثه مراتب را سریعا با تلفن امدادی ۱۲۵ به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اطلاع داده و ضمن دور شدن از محل حادثه مسیر را برای ورود خودرو‌های امدادی باز نگهدارند.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول