اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

وزیر میراث فرهنگی: نام شهرستان بینالود باید به طرقبه‌-شاندیز تغییر کند

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با توجه به درخواست مردم باید نام شهرستان بینالود به همان طرقبه‌-شاندیز تغییر کند.

وزیر میراث فرهنگی: نام شهرستان بینالود باید به طرقبه‌-شاندیز تغییر کند

به گزارش فارس از مشهد، سیدعزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جریان سفر هیأت دولت به استان خراسان رضوی و در حاشیه سفر به شهرستان بینالود اظهار کرد: با توجه به درخواست مردم باید نام شهرستان بینالود به همان طرقبه‌-شاندیز تغییر کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نگاه تحولی موجود در دولت گفت: هدف‌گذاری دولت برای خدمت به مردم و برداشتن موانع از سر راه آنها بوده که در این راستا به دنبال تفویض اختیار و تمرکززدایی است. این وزارتخانه در این زمینه پیشگام شد و در گام نخست بخشی از مسوولیت‌هایی ستاد را به استان‌ها واگذار کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر ضرورت تفویض اختیار برای انجام امور مردم در شهرستان‌های بینالود، چناران و گلبهار نیز تاکید کرد و افزود: باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم احساس کنند کارشان را مسوولان شهرستان انجام می‌دهند.

ضرغامی همچنین با اشاره به وضعیت و موقعیت این شهرستان‌ها افزود: این شهرستان‌ها جدای از مشهد، خود هویت مستقل و قابلیت‌های فرهنگی و گردشگری بالایی دارند و با توجه به قرارگرفتن در کنار مشهد، مکمل گردشگری زیارت در مشهد هستند.

وی با بیان این‌که گردشگری در حوزه نشاط اجتماعی، توسعه و توازن اقتصادی نقش مهمی دارد، ادامه داد: مردمی که برای زیارت به مشهد می‌آیند به طور میانگین در ۲۴ ساعت حدود ۲ ساعت برای زیارت به حرم مطهر می‌روند و بقیه زمان آنها را باید پر کرد بنابر این شهرستان طرقبه - شاندیز در این منطقه ماموریت مهمی برای زائران علی ابن موسی الرضا (ع) دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توصیه کرد: برنامه‌ریزی برای این شهرستان‌ها باید با آینده‌نگری و با نگاه افزایش جمعیت زائران باشد تا در آینده امکان گسترش و توسعه فراهم باشد.

انتهای خبر/۷۰۰۷۹/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول