اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اجرای طرح ملی «قرار دوازدهم» در طرح نوروزی آرامش بهاری بقاع متبرکه شاخص کهگیلویه و بویراحمد

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح ملی «قرار دوازدهم» در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

اجرای طرح ملی «قرار دوازدهم» در  طرح نوروزی آرامش بهاری بقاع متبرکه شاخص کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام قاسم مومنی شاد، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح ملی «قرار دوازدهم» در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد در طول سال جاری و بصورت ویژه همزمان با طرح نوروزی آرامش بهاری در فروردین ماه امسال خبر داد.

وی عنوان کرد: طرح ملی قرار دوازدهم در راستای ارائه خدمات اجتماعی هماهنگ و منسجم و ساماندهی و جهت دهی مساعدت‌های بقاع متبرکه و موقوفات اجرا می‌شود.

مومنی شاد افزود: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به راه‌اندازی پویشی به نام قرار دوازدهم به نام و یاد امام زمان(عج) برای دستگیری از افراد کم بضاعت با ارائه خدمات اجتماعی از قبیل کمک‌های معیشتی، آزادی زندانیان، تهیه جهیزیه، توزیع غذای گرم، ایجاد پایگاه‌های سلامت و کمک به دارو و درمان افراد کم برخوردار، تهیه لوازم ضروری زندگی، توزیع نان رایگان در مناطق محروم و افراد مستمند، تهیه پوشاک و لوازم ضروری زندگی و وسایل کمک آموزشی اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این طرح از دوازدهم فروردین ماه سال جاری در آستان مقدس امام‌زادگان آغاز می شود و در طول سال هم در روز دوازدهم هر ماه معطر به نام و یاد امام دوازدهم (عج) اجرا خواهد شد.

وی یادآور شد: تمام هزینه‌های اجرای این طرح از محل عواید موقوفات و بقاع متبرکه همچنین کمک‌های خیرین استان کهگیلویه و بویراحمد تامین می شود و خیران و واقفین خیراندیش می‌توانند کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را تحت عنوان مهدی یاوران به هیأت امنا بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد تحویل دهند تا در قالب این طرح و به نام حضرت مهدی(عج)، به دست نیازمندان برسد.

وی افزود: اولین برنامه اجرای این طرح ، توزیع ۲۰۰ بسته معیشتی به ارزش ریالی یک میلیارد ریال همزمان با اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در بین نیازمندان و خدام بقاع متبرکه مجری طرح نوروزی آرامش بهاری در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به اینکه مبنای طرح، مشارکتی و براساس فعالیت مهدی یاوران است، بقاع متبرکه سطح یک با فراخوان و دعوت از ۱۱۰ مهدی یاور و بقاع متبرکه سطح ۲ با دعوت از ۷۰ مهدی یاور اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی می کنند.

 مومنی شاد گفت: طرح قرار دوازدهم، طرحی با رویکرد ترویج فرهنگ مهدوی و با موضوع ارائه خدمات اجتماعی و اولویت تامین سبدهای غذایی برای افراد کم برخوردار است. این طرح بر مبنای یک ساختار جهادی- مشارکتی و تشکیلاتی انجام می‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول