اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بهره‌مندی مازندران از خدمات نوین ارتباطی با اجرای پروژه USO/ دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران با بیان اینکه اجرای پروژه USO با حمایت کامل اداره کل فناوری اطلاعات استان گامی برای اجرایی شدن این پروژه است،گفت: شرکت مخابرات مازندران طی فراخوانی از شرکت‌های دانش‌بنیان و صاحب نظران خواست تا ایده‌‌ها و انتظارات خود را از شرکت مخابرات مازندران مطرح و ثبت کند

بهره‌مندی مازندران از خدمات نوین ارتباطی با اجرای پروژه USO/ دعوت  از شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، علی نوروزی مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مأموریت محوله شرکت مخابرات ایران به ادارت مخابرات مراکز استان‌ها،اظهار کرد: مدیریت این شرکت  تمام توان خود را به صورت تمام وقت معطوف به پاسخگوی نیاز مردم در بحث ارتباطات کرد.

وی به تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه به از بین بردن گسست بین بدنه کارشناسی با نیروهای مدیریتی که میراث دولت قبل بود اشاره کرد و گفت: برای از بین بردن این گسست‌ها تلاش زیادی انجام شد و تمام ساعات غیراداری و تعطیلات را با پرسنل‌ بخش‌های مختلف به ویژه بخش خصوصی که خط مقدم پاسخگویی به مردم هستند ملاقات و مذاکراتی داشتیم تا به صورت ویژه پاسخگوی نیازهای مردم در بخش ارتباطات باشند.


نوروزی به اقدامات صورت گرفته در حوزه واگذاری خطوط پر سرعت اینترنت از بستر فیبرنوری FTTH که یکی از سیاست‌های ابلاغی شرکت مخابرات ایران است اشاره و  بیان کرد: با توجه به اعلام مدیرعامل شرکت مخابرات ایران مبنی بر واگذاری ۵ میلیون پورت FTTH  عزم خود و مجموعه استان را جزم کردیم تا این تکلیف را به درستی و با قدرت تمام به سرانجام برسانیم.  

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران با اشاره به جایگاه نامطلوب مخابرات استان در سنوات گذشته، گفت: این نوع رتبه‌بندی را در شأن مردم استان نبود و بضاعت مجموعه نیروهای خدوم استان را بالاتر از این رتبه‌ها است و همه تلاش‌های مجموعه مخابرات را جهت ارتقاء جایگاه مخابرات در کشور به کار گرفته می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت جبران عقب‌ماندگی‌های مازندران در حوزه ارتباطات خاطر نشان کرد: در حال حاضر ما حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت داریم که این امر موید  فرهنگ بالای مردم است در حوزه ارتباطات است  و ما هم باید همه تلاش خود را به کار ببریم تا مردم را در این حوزه بی‌نیاز کنیم.

نوروزی با اشاره به اینکه مخابرات مناطق براساس شاخص‌های مخابرات ایران و  بر پایه اصول خاصی  ارزیابی می‌شوند، تصریخ کرد: پس از لحاظ کردن شاخص‌های فنی و مالی  به استان‌ها امتیاز می‌دهند و وقتی ما در زمره استان‌هایی با رتبه پایین  از استان‌های دیگر قرار داریم باید با تلاش‌های مضاعف رتبه استان را در این حوزه ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر اینترنت جزو کالاهای لوکس و دست‌نیافتنی محسوب نمی‌شود بلکه از ضروریات زندگی مردم است که به آن نیازمندند چنانکه  اگر یک روز اینترنت شهری برای ساعاتی قطع شود مردم دچار مشکل می‌شوند.

نوروزی یادآور شد: ما مکلفیم  همراه با نیاز مردم حرکت کنیم و استان‌ها باید تلاش کنند تا خود را طبق برنامه های تکلیفی مخابرات ایران همراه و همگام کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران تصریح کرد:  ما باید همه مساعی خود را به کار ببندیم تا از مأموریتی که به مخابرات‌ مازندران محول شده است عقب نمانیم.

نوروزی به ایده‌ها و برنامه‌هایی که از سوی شرکت مخابرات ایران مطرح شده اشاره کرد و یادآور شد:  تمرکز در حوزه باندپهن و FTTH  یکی از برنامه های شرکت مخابرات ایران است که تحول عظیمی  را در حوزه مخابرات کشور و استان ایجاد می‌کند.

 وی افزود: در سال ۱۴۰۱ برنامه ریزی های ما روی پروژه ‏FTTH طراحی و متمرکز میشود و در این راستا مذاکراتی با شهرداران محترم  و مکاتباتی با استاندار محترم داشتیم و استمداد طلبیدیم تا با حمایت‌های استاندار این پروژه‌ها عملیاتی شود.

نوروزی با بیان اینکه اگر در اثر عدم هماهنگی بخش‌های مختلف استان توانمندی جذب ظرفیت  واگذاری  FTTH  در استان  را نداشته باشیم این قابلیت از استان سلب می‌شود و به استان دیگری واگذار می‌شود، ادامه داد:  لازمه جذب این ظرفیت حمایت استاندار و شهرداران سراسر استان است که مسؤولان استان مازندران تا این لحظه حمایت‌های بسیار خوبی داشتند و مخابرات منطقه مازندران نیز تعامل خوبی با مجموعه مدیریت استان برقرار کرده است.

وی در خصوص چگونگی اجرای  پروژه uso در مازندران، گفت: uso  تحول عظیمی در انتقال ارتباطات از نقاط شهری به روستایی است و تقریبا مناطق روستایی  را از پوشش اینترنت پرسرعت بی‌نیاز می‌کند.

نوروزی بیان کرد:  این پروژه در حال اجرا است و تقریباً ۹ منطقه را شروع کردیم که با کاهش قطعی ها پایداری شبکه را افزایش می دهد و هم مردم  شریف استان می‌توانند از  نعمت ارتباطات و اینترنت پر سرعت بهره‌مند شوند و خدمات مخابراتی به مناطق دوردست سوق داده می‌شود.

وی با بیان اینکه ما در حوزه ارتباطات همپای کشورهای پیشرفته رو به جلو حرکت می‌کنیم، اضافه کرد:  عقب ماندگی ما در حوزه کیفیت نیست و در بخش کمیت است و باید خدمات را درست توزیع کنیم و فراگیری مردمی ما نسبت به ارتباطات ارتقاء یابد.

وی با اشاره به اینکه در پروژه uso و در سال قبل  ۷۶۰ کیلومتر را مصوب و ۵۰ درصد را عملیاتی کردیم، ادامه داد: پایان عملیات  پروژه uso  تا خرداد سال جاری است که تا حد زیادی مشکلات پایین اینترنت در روستاهای دور افتاده حل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران با اشاره به پیشنهاد درخواست ۳ هزار کیلومتر فیبر نوری تحت عنوان پروژه uso،  توسط نمایندگان شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: فناوری اطلاعات استان هم همکاری مضافی با شرکت مخابرات دارد و  درخواست یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر را در این حوزه مطرح است.

 وی افزود: اگر این یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر تصویب شود تقریبا کل استان از نظر پوشش اینترنتی پرسرعت بی‌نیاز خواهد شد.

نوروزی با اشاره به برنامه‌های سال ۱۴۰۱، بیان کرد: برنامه پیشروی ما طبق  شعار سال تدوین شده و در همین راستا فراخوانی را منتشر کردیم  و از صاحبان نظر و شرکت دانش بنیان تقاضا کردیم تا ایده و توقعات خود را از شرکت مخابرات ثبت و مطرح کنند.

 

 وی ادامه داد: ما پاسخگویی ندای رهبر در حوزه اشتغال بر پایه دانش بنیان باشیم چرا که کلام رهبری نقشه راه است و  موارد را به درستی تبیین کردند.

انتهای پیام / ۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول