اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

وزیر ورزش: پروژه‌های ناتمام ورزشی در دولت سیزدهم تکمیل می‌شود

وزیر ورزش و جوانان در سفر به اهواز گفت: امیدوارم طی ۴ سال پروژه‌های ناتمام ورزشی را به اتمام برسانیم و در نظر داریم با کمی سرعت پروژه های ۷٠ تا ۸۰ درصدی را انجام دهیم.

وزیر ورزش: پروژه‌های ناتمام ورزشی در دولت سیزدهم تکمیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، عصر امروز در مراسم تجلیل از فعالان حوزه جوانان و نخبگان استان خوزستان، اظهار کرد: بخش مهمی از تاریخ ورزش جمهوری اسلامی ایران در یک قرن اخیر متعلق به استان خوزستان است و این ارزش کار را می رساند. اگر قرار است درباره اصالت ورزش ایران صحبت کنیم بخشی از تاریخ ورزش ما، استان خوزستان است و این استان مهد بسیاری از رشته‌های مورد توجه است. این استان در گلف، فوتبال و صنعت اسب خاستگاه و جایگاه دارد. خوزستان در خیلی از رشته ها مثل دو و میدانی نیز همیشه مطرح بوده است.

وی با بیان اینکه باید صبوری شود چرا که در یک سری تکالیف عقب مانده‌ایم، گفت: استخری که همین امروز در اهواز افتتاح شد فراموش شده و در مورد آن غفلت صورت گرفته بود، اما در یک حرکت انقلابی امروز به افتتاح رسید که مبارک مردم خوزستان باشد و امیدوارم فازهای بعدی این مجموعه نیز تکمیل شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به این موضوع که معاونت جوانان این وزارتخانه جوانگرایی را در دستور کار خود قرار داده است، تصریح کرد: این معاونت دغدغه‌مند است و از ابعاد مختلف در خصوص موضوعات جوانان کار می‌کنند، خوشبختانه بیست و سوم اسفند ماه نیز شورایعالی جوانان بعد از ۹ سال به ریاست رئیس‌جمهور شکل گرفت و برگزار شد که جلسه خوبی بود و مصوبات ارزشمندی داشت.

وی افزود: طبق گزارشاتی که از ۱۰ سال گذشته حوزه جوانان جمع‌آوری شد، تقریباً همه اعضا از وضعیت فعلی ساختار جوانان راضی نبودند، موضوع جوانان نیاز به یک قرارگاه و رصدخانه دارد و موضوعاتی چون اشتغال، وام‌ مسکن و بسیاری از چالش‌های امروز که جوانان با آنها مواجه هستند باید پیگیری شوند.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: بخشی از موضوعات جوانان روی زمین مانده است و یک جاهایی کم کاری صورت گرفته، بنابراین ساختار جدیدی در شورای که برگزار شد پیشنهاد شد و ریس جمهوری دستور داد در حداقل زمان ممکن یک ساختار جدید پیش‌بینی، طراحی، مصوب و اجرایی شود تا حالت فعلی تقویت شود.

سجادی با بیان اینکه مطالعه عملکرد سمن ها از دیگر پیگیری های صورت گرفته در این شورا بوده است، گفت: ستاد ساماندهی امور جوانان در استان ها نیز جدی گرفته شد و ۲۶ استان در شش ماه گذشته با حضور استانداران خود جلسات مربوط به این ستاد را برگزار کردند. امیدوارم در ادامه راه حامی برنامه‌های حوزه جوانان باشیم و با تعاملی که برقرار خواهد شد، بتوانیم همچنان اطلاعات بسیاری از این حوزه جمع آوری کنیم. 

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به انجام طرح آمایش سرزمین در کمتر از سه ماه، بیان کرد: زمانی که قرار بود من در مجلس رای اعتماد از نمایندگان بگیرم به آنها قول دادم تا سه ماه آمایش سرزمین را انجام دهم که این آمایش سرزمین آماده شد و اکنون دقیقا می‌دانیم کدام منطقه کشور به امکانات ورزشی نیاز دارد و در همین راستا در حال برنامه‌ریزی هستیم و این موضوع در بودجه  ۱۴۰۱ گنجانده شد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: ۴ هزار و ۱۵۰ پروژه کوچک همچون چمن مصنوعی و سالن‌های کوچک در برنامه ما وجود دارد که توسط شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی وزارت ورزش برنامه ریزی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۳۴۳ پروژه سنگین ما تعطیل است و روی آنها کار نمی شود، اظهار کرد: شرکت توسعه و تجهیز ۲۸۸ پروژه در دست اقدام دارد که همواره آنها را رصد می‌کنیم.

سجادی با تاکید بر اینکه باید همت کنیم پروژه‌های کلنگ زده شده به اتمام برسد، گفت: امیدوارم طی ۴ سال این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم و در نظر داریم با کمی سرعت پروژه های ۷٠ تا ۸۰ درصدی را انجام دهیم. ضمن اینکه احداث ۲ تا ۳ چمن ورزشی هدیه ما به استان خوزستان خواهد بود.

 وزیر ورزش و جوانان گفت: سرپرست اداره کل ورزش و جوانان در مدت مدیریت خود ۳۳ میزبانی ورزشی را بر عهده گرفته است که دو میزبانی بین المللی بوده است. نگاه دولت هم این است که روابط بین‌المللی داشته باشیم. اگر هر سال در ورزش میزبانی داشته باشیم، این استان را حتماً نگین درخشان می‌کند و با این میزبانی ها کمبودها جبران می‌شود. حتی من به همه فدراسیون‌ها گفته‌ام در هر استانی که میزبانی دارید تجهیزاتی که به استان ها می برید دیگر به مرکز برنگردد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول