اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اسکان 60 هزار مهمان نوروزی در سروآباد/بازدید 300 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری

فرماندار سروآباد گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تا کنون 60 هزار و 398 مسافر در مراکز اقامتی، هتل، بوم گردی و غیره در این شهرستان اسکان داده شده‌اند.

اسکان 60 هزار مهمان نوروزی در سروآباد/بازدید 300 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری

یوسف باشی فرماندار سروآباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد:‌ از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون در مجموع 60 هزار و 398 مسافر در مراکز اقامتی، شامل هتل، بوم‌گردی و سایر مکان‌های اسکان در شهرستان سروآباد اسکان داده شده‌اند.

وی افزود:‌ در این مدت در راستای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مسافرین نوروزی 79 مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین‌راهی در این شهرستان انجام گرفته است.

به گفته وی، 254 هزار و 970 مسافر و گردشگر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری در این شهرستان بازدید کرده‌اند.

باشی گفت: تاکنون  47 هزار و 640 نفر از جاذبه‌های تاریخی،  7 هزار و 350 نفر از جاذبه‌های فرهنگی، 180 هزار نفر از  جاذبه‌های دست‌ساز  و 4 هزار و 280 نفر گردشگر از جاذبه‌های مذهبی سروآباد بازدید کرده‌اند.

فرماندار سروآباد تصریح کرد: بیش از 7 هزار نفر در مراسم جشن نوروزی در شهر سروآباد و روستاهای بیساران، ژریژه، نسل، گوشخانی، دزلی،دیوزناو، سلین، ژیوار هم شرکت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه شرایط کرونایی طی دو سال گذشته موضوع صنعت گردشگری را در استان و این شهرستان با مشکل مواجه کرد، گفت:‌ خوشبختانه امسال دوباره شاهد ورود مسافرین و مهمانان نوروزی از اکثر نقاط کشور و حتی مهمانان خارجی به این شهرستان بودیم.

وی تصریح کرد: ثبت جهانی منطقه اورامان از دیگر اتفاقات بسیار خوبی بود که زمینه را برای رونق هرچه بیشتر صنعت گردشگری در این شهرستان بکر و با جاذبه‌های طبیعی فراوان فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: با تمهیدات اتخاذ شده و با تلاش مجموعه ستاد تسهیل سفرهای نوروزی تا این لحظه کوچکترین مشکلی در زمینه خدمات‌رسانی به مسافرین و مهمانان نوروزی در این شهرستان نداشته‌ایم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول