اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سمنان؛ پذیرای حدود 30 هزار مسافر ناوگان عمومی/ بزرگراه امام رضا (ع) این روزها شلوغ است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان از سفر 29 هزار و 521 نفر به استان سمنان با استفاده از وسایل نقلیه عمومی در طرح نوروزی خبر داد.

سمنان؛ پذیرای حدود 30 هزار مسافر ناوگان عمومی/ بزرگراه امام رضا (ع) این روزها شلوغ است

احسان منصورکیایی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: از آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۱ تا پایان هشتم فرودین ماه، نزدیک به سه هزار سفر از مبدأ استان سمنان صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از مبدأ استان سمنان نزدیک به 26 هزار مسافر با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به خارج از استان سفر کرده‌اند؛ همچنین بیش از ۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر به مقصد استان سمنان سفر داشته‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان بر لزوم تداوم تلاش‌های گشت‌های ایمنی و کنترل نامحسوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی، فعالیت و نظارت جدی مدیران فنی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر بر ناوگان فعال زیرپوشش، کمیته نظارت بر عملکرد و فعالیت‌های مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی به‌ویژه در محورهای پر گردشگر استان تأکید کرد.

ثبت بیش از 8.6 میلیون تردد در استان سمنان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان همچنین از ثبت بیش از هشت میلیون و 663 هزار تردد بین بیست پنجم اسفندماه ۱۴۰۰ تا دوشنبه هشتم فرودین ۱۴۰۱ در محورهای دارای ترددشمار استان سمنان خبر داد.

منصورکیایی با بیان اینکه مجموع تردد در کل محورهای دارای تردد شمار استان سمنان به 9 میلیون تردد نزدیک شده، یادآور شد: تردد در محورهای مواصلاتی استان سمنان با حجم بالایی روبه‌رو بوده و سهم وسایل نقلیه سنگین از این ترددها نزدیک به ۸.۳ درصد بوده است.

وی میانگین نرخ تردد در بزرگراه امام رضا (ع) را بیش از 800 تردد خواند و گفت: بر اساس اطلاعات آماری دستگاه‌های تردد شمار این بزرگراه بالاترین نرخ تردد در کل استان را داراست و پیش‌بینی می‌شود تا پایان طرح نوروزی میانگین این نرخ ترد به بالای یک هزار تردد برسد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان همچنین از محور گرمسار- چنداب به‌عنوان پرترددترین محور مواصلاتی استان یادکرد و افزود: با توجه به حجم بالای ترافیک از مسافران می‌خواهیم که مقررات را رعایت کنند و بازگشت از سفر خود را به اول صبح موکول کنند؛ چراکه معمولاً بین نیمه‌شب تا 6 صبح پرمخاطره‌ترین ساعات برای رانندگی است.

انتهای پیام/74003/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول