اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اتصال خط انتقال گاز سیستان و بلوچستان به خراسان‌جنوبی تا زمستان ۱۴۰۲

استاندار خراسان‌جنوبی از اتصال خط انتقال گاز سیستان و بلوچستان به استان خراسان‌جنوبی تا زمستان ۱۴۰۲ خبر داد.

اتصال خط انتقال گاز سیستان و بلوچستان به خراسان‌جنوبی تا زمستان ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «جواد قناعت» صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، به تشریح اقدامات و برنامه‌های ستاد سفر استان و برخی پیگیری‌ها پرداخت و اظهار داشت: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در سال گذشته پیگیری شد، اتصال استان به شبکه سراسری گاز شهری بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر گاز استان، فقط از طریق خط لوله خراسان‌رضوی تأمین می‌شود، تصریح کرد: این ته خط بودن استان، در زمان برودت هوا و افزایش میزان مصرف در شهرهای ابتدای خط، احتمال تعدیل گاز کارخانجات و قطع مصارف خانگی را تشدید می‌کند.

استاندار خراسان‌جنوبی به بررسی‌های صورت گرفته اشاره و عنوان کرد: بررسی‌ها به این موضوع منتهی شد که با اتصال استان به شبکه گاز سیستان و بلوچستان می‌توان این مشکل ته خط بودن را برطرف کرد.

قناعت ادامه داد: در همین راستا، اجرای خط انتقال به میزان ۱۷۱ کیلومتر حدفاصل زابل تا نهبندان درخواست استان است که در دیدار با وزیر نفت مطرح شد.

وی تأکید کرد: با دستور ویژه وزیر نفت، اجرای این خط انتقال در برنامه‌های شرکت گاز قرار گرفت و تا زمستان ۱۴۰۲ خط انتقال زابل به نهبندان وصل می‌شود.

استاندار خراسان‌جنوبی از دیگر پیگیری‌های صورت گرفته، مسائل و مشکلات حوزه راه‌های استان در وزارت راه و شهرسازی بوده که در زمینه روکش آسفالت و اصلاح نقاط حادثه‌خیز و غیره نتایج خوبی به همراه داشته است.

قناعت در بخش دیگری از سخنان خود از نتایج هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌ها در ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت و خاطرنشان کرد: این ستاد در کنار ستاد راهبری کاهش تصادفات با چند هدف عمده کاهش تصادفات جرحی و فوتی، میزبانی خوب برای مسافران، جلب رضایت گردشگر و مسافر و نیز ماندگاری مسافران در استان، کار اجرایی خود را از ۲۵ اسفند آغاز کرده است.

وی مطرح کرد: با عنایت به اینکه در نوروز دو سال ۹۹ و ۱۴۰۰ با محدودیت سفر مواجه بودیم، امسال سیاست نظام، رفع این محدودیت‌ها بود و بنا به پیش‌بینی‌ها، سونامی سفر رقم خورد.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی در تعطیلات نوروزی امسال در برخی شاخص‌ها، رتبه‌های خوبی کسب نموده، اظهار داشت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان روز ۷ فروردین ماه امسال، تعداد ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد در داخل استان ثبت شده که در مقایسه با سال گذشته، رشد ۵۷ درصدی را نشان می‌دهد.

قناعت تأکید کرد: براساس آمارهای سامانه‌های ملی، خراسان‌‌جنوبی تا پایان ۷ فروردین، به لحاظ حجم تردد، رتبه پنجم کشور را از آن خود کرده است.

وی با تأکید بر کاهش میزان تصادفات رخ داده در سطح استان به نسبت سال گذشته، گفت: ما متأسفانه در این بازه زمانی ۵ مورد فوتی داشتیم که در مقایسه با آمار ۱۹ نفره سال گذشته، کاهش ۷۴ درصدی تلفات جانی را نشان می‌دهد و تعداد ۷۸ فقره تصادف جرحی نیز در این ایام به ثبت رسیده است.

استاندار خراسان‌جنوبی ماندگاری مسافران را از مهم‌ترین اهداف ستاد اجرایی خدمات سفر عنوان و تصریح کرد: به گواه آمار ۷۰ درصد مسافران حداقل یک روز،  ۲۲ درصد دو تا سه روز و ۸ درصد بیشتر از ۴ روز در استان اقامت کردند.

قناعت با اشاره به اینکه سطح اشغال هتل‌های استان به ۶۰ درصد رسیده، گفت: در این مدت ۱۱ هزار نفر در ۸۱ اقامتگاه بوم‌گردی، ۷۵ هزار نفر در خانه‌های مسافر و بیش از ۵۰۰ هزار نفر در کمپ‌ها و چادرهای مسافرتی، اقامتگاه‌های موقت و غیره مستقر شده‌اند.

وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی تا پایان هفتم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ به لحاظ ماندگاری مسافر، رتبه پنجم را کسب کرد، بیان داشت: برخی کمبودهای استان، در این حجم مسافرت‌ها و ترددها خود را نشان داد که برای رفع این کاستی باید اقدامات مؤثری صورت گیرد.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول