اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان‌غربی: حمایت از بخش خصوصی و شناسایی ظرفیت‌های استان در دستور کار است

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: حمایت از تولید کنندگان بخش خصوصی و شناسایی ظرفیت‌های استان از مهمترین اهداف و برنامه های دولت در سال جاری است.

استاندار آذربایجان‌غربی: حمایت از بخش خصوصی و شناسایی ظرفیت‌های استان در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه صنعت و معدن استان اظهار کرد: حمایت از تولیدکنندگان بخش خصوصی و شناسایی ظرفیت‌های استان  از مهمترین اهداف و برنامه های دولت در سال جاری است.

وی با اشاره به ظرفیت های بالقوه بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت‌های اشتغال در آذربایجان‌غربی گفت: یکی از مهمترین اهداف و برنامه های دولت در سال جاری، حمایت از بخش خصوصی است و ما نیز در استان عزمی جدی برای تقویت این بخش داریم.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به نامگذاری امسال تحت عنوان "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" از سوی مقام معظم رهبری، افزود: برای رسیدن به اهداف تعیین شده و تحقق منویات مقام معظم رهبری، باید از ظرفیت بخش خصوصی در کنار بخش‌های دولتی بیشتر استفاده شود. 

وی ادامه داد: برای رسیدن به اهداف بلند اقتصادی در کشور و رشد اقتصادی مدنظر دولت در سال جاری، راهی جز حمایت از بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در استان وجود ندارد.

معتمدیان همچنین با تاکید بر ضرورت اثرگذاری و گسترش فعالیت های خانه صنعت و معدن در استان، گفت: برای افزایش بهره وری و تاثیرگذاری در روند فعالیت‌های اقتصادی آذربایجان‌غربی، فعالان خانه صنعت و معدن از تجریبات استان‌های موفق بیشتر استفاده کنند. 

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بی شمار استان در حوزه‌های مختلف، اظهار داشت: بسیاری از این پتانسیل‌ها، ناشناخته مانده است و برای رسیدن به رشد اقتصادی و افزایش شاخص های توسعه در استان، باید این ظرفیت‌ها شناسایی و بکارگیری شود.

معتمدیان در ادامه استفاده از ظرفیت‌های استان و حضور بخش خصوصی و فعالتر شدن این بخش را ضروری دانسته و تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید موانع حضور فعالان بخش خصوصی در استان را رفع کنند. 

وی همچنین تاکید کرد: تمامی موانع و مشکلات پیش روی سرمایه گذاران در استان شناسایی و با ارائه راهکارهای لازم این موانع برطرف شود. 

استاندار آذربایجان‌غربی با تشریح پیشرانهای توسعه استان در بخش‌های و حوزه‌های مختلف، یادآور شد: با استفاده بیشتر و اصولی از پیشرانهای توسعه استان از جمله معادن، گردشگری و کشاورزی، ضمن افزایش ارزش افزوده تولیدات و جلوگیری از خام فروشی، درآمد مردم استان نیز افزایش خواهد یافت. 

وی همچنین بر بسیج امکانات ملی و استانی برای توسعه استان تاکید کرده و افزود: مدیران دستگاه‌های متولی باید با کاهش مدت زمان صدور مجوز و تامین زمین و امکانات برای سرمایه‌گذاران در استان، اجازه ندهند سرمایه گذار دلسرد شده و سرمایه‌های خود را از آذربایجان‌غربی خارج کند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول