اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کردستان با جاذبه‌های زیاد، مقصد گردشگران داخلی و خارجی شده است

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان، استان کردستان را به مقصدی برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است.

کردستان با جاذبه‌های زیاد، مقصد گردشگران داخلی و خارجی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محسن فتحی عصر امروز در بازدید از جشن‌های ملی نوروزگاه در سنندج اظهار کرد: با اجرای جشن‌های نوروز‌گاه می‌توان بیش از گذشته مردم دنیا را با آداب و رسوم نوروزی کردستان آشنا کرد.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر زنده نگه‌داشتن میراث‌کهن این مرز و بوم به ویژه در ایام نوروز، اظهار داشت: معرفی آداب و رسوم نوروزی استان با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و بومی از جمله جنگ شادی، بازارچه، نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی، احیا و یادآوری می‌شود.

وی عنوان کرد: برگزاری جشن نوروزگاه و سایر رویدادهای فرهنگی در ایام مختلف سال، توسعه صنعت گردشگری استان به‌دنبال خواهد داشت.

فتحی افزود: وجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان، کردستان را به مقصدی برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، ضمن تقدیر از اقدام‌های بسیار ارزشمند اداره کل‌میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان و نهادهای مربوطه در این ایام، یادآور شد: امیدواریم برنامه‌ریزی و اقدام‌های انجام شده موجب افزایش ماندگاری و ثبت خاطرات خوش برای مسافران و گردشگران در استان باشد.

استقبال گردشگران از برپایی نوروزگاه‌های کردستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از حضور و استقبال مسافران و گردشگران از جشن‌های نوروزگاه در استان خبر داد و گفت: به‌منظور پاسداشت سنت‌های نوروزی و ایجاد شادی و نشاط اجتماعی، مراسم نوروزگاه با اجرای برنامه‌های متنوع، هر روز در محل موزه مردم‌شناسی خانه کُرد و عمارت خسروآباد سنندج برگزار می‌شود.

یعقوب گویلیان، اظهار داشت: نوروزگاه ها پاتوق فرهنگی و اجتماعی مسافران نوروزی است و با اجرای برنامه‌هایی در قالب نمایش به معرفی آداب و رسوم منطقه می‌پردازد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود:در حاشیه اجرای این مراسم‌، نمایشگاه عرضه محصولات صنایع‌دستی، سوغات و غذاهای محلی بر‌پا شده که خوشبختانه استقبال کم‌نظیر گردشگران نشان از رضایت آنان دارد.

وی بیان کرد: فرهنگ غنی استان در خصوص پذیرایی از مهمانان و اجرای برنامه‌های شاد و متنوع، در افزایش رضایت‌مندی گردشگران حائز اهمیت است.

گویلیان، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم از طریق گردشگری و با ارائه خدمات مطلوب و جلب رضایت گردشگران، گامی مثبت برای توسعه اقتصاد استان برداریم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول