اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

چرا تداوم جنگ یمن به سود غربی‌هاست؟

گاهاً تبلیغات و روایت‌سازی‌هایی که در عرصه‌ بین‌المللی صورت می‌گیرد اساساً با هدف تحت فشارگذاشتن مخالفان غرب است و جان انسان‌ها برای غرب اهمیتی ندارد.

چرا تداوم جنگ یمن به سود غربی‌هاست؟

گروه سیاسی خبرگزاری فارس، احد شیرزاد: بمباران روزانه مردم مظلوم یمن و اعدام بی‌رحمانه هشتاد جوان در عربستان سعودی از مصادیق ظلمت حاکم بر دنیای معاصر است که رهبر انقلاب در سخنرانی اول فروردین ۱۴۰۱ به آن اشاره کردند: «این قضایای یمن است و بمباران هرروزه‌ی مردم مظلوم و واقعاً مقاوم یمن؛ این کارهای عربستان است که در یک روز هشتاد نفر را گردن بزنند! هشتاد جوان را، حتّی نوجوان را ــ آن طور که خبرهایش رسید ــ این قضایا را وقتی انسان نگاه میکند، احساس میکند که در دنیا چه ظلمی حاکم است؛ چه ظلمتی حاکم است در دنیا؛ دنیا دست چه گرگهای خونخواری است.». واکنش مدعیان حقوق بشر در برابر این جنایات سکوت یا همراهی بوده است. پایگاه اطلاه رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در هشتمین سالروز آغاز جنگ یمن، در گفتاری از حسین آجرلو، کارشناس مسائل غرب آسیا به بررسی دلایل عدم انجام اقدام جدی از سوی جامعه بین‌الملل در برابر ظلم علیه مردم یمن پرداخته که در ادامه آمده است.

 

یکی از نکاتی که رهبر انقلاب در بیاناتشان به آن اشاره کردند، اقدام ضدانسانی عربستان سعودی در اعدام‌ها بود. همچنین ایشان اشاره‌ای هم به موضوع یمن داشتند. اولین نکته‌ای که می‌توانیم به آن بپردازیم، استانداردهای دوگانه‌ای است که غرب نسبت به حقوق بشر دارد. رهبر انقلاب فرمودند ما شاهد ظلم در کشورهای مطیع آن‌ها هستیم.

 

در برخی از کشورها ابزار حقوق بشر برای فشار به کشوری است که مخالف خودشان هستند. می‌توان این استاندارد دوگانه را به‌شدت در غرب مشاهده کرد. این مهم‌ترین نکته است و باید به آن خیلی توجه شود.

گاهاً تبلیغات و روایت‌سازی‌هایی که در عرصه‌ بین‌المللی صورت می‌گیرد اساساً با هدف تحت فشارگذاشتن مخالفان غرب است و جان انسان‌ها برای غرب اهمیتی ندارد.

اعدام هشتادویک نفر انسان بی‌گناه در عربستان نشان داد آن چیزی که برای غرب ارزش ندارد، منافع حقوق بشر است و فقط ابزاری برای گسترش سیطره‌ غرب در جهان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول