اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

666 تن میوه شب عید در کردستان توزیع شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تاکنون 666 تن میوه شب عید شامل 135 تن سیب زرد، 115 تن سیب قرمز و 416 تن پرتقال در سطح استان توزیع شده است.

666 تن میوه شب عید در کردستان توزیع شده است

پیمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در راستای توزیع میوه شب عید در استان 702 تن پرتقال و  338 تن سیب زرد و قرمز خریداری و در سردخانه‌های سنندج و سقز ذخیره شد.

به گفته وی، تا کنون 135 تن سیب زرد، 115 تن سیب قرمز و  416 تن  پرتقال در سطح استان توزیع شده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه 85  تن سیب زرد، 32 تن سیب قرمز و 309 تن پرتقال در سردخانه‌های استان موجود است، گفت: توزیع میوه شب عید بر اساس جمعیت به صورت مستمر انجام می‌شود و تا این لحظه هیچ مشکلی وجود نداشته است.

وی در ادامه به وضعیت استان در زمینه مرغداری‌ها اشاره کرد و افزود: 7 واحد از 13 واحد مرغداری مرغ تخم‌گذار موجود در استان در حال حاضر فعال است که با ظرفیت حدود 7 هزار کیلوگرم در روز تولید می‌کنند.

به گفته وی، سرانه مصرف در استان 11  کیلوگرم و مصرف تخم‌مرغ روزانه 49 تن است که از این میزان 7  تن از تولید داخل استان تأمین و مابقی از سایر استان‌ها تأمین می‌شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: قیمت تخم‌مرغ در بازارچه تعاونی‌های روستایی شانه‌ای 48 هزار تومان بوده و در واحدهای صنفی سطح بازار تا 60 هزار تومان بفروش می‌رسد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول