اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

دارو در داروخانه‌های هلال احمر با کمترین سود عرضه می‌شود

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر با بیان اینکه اکنون در تمام استان‌های کشور حداقل یک داروخانه هلال احمر داریم،گفت:در این داروخانه‌ها حاشیه سود بسیار کمی از دارو دریافت می‌کنیم ؛ضمن اینکه هیچ کدام از محصولات آرایشی و بهداشتی در این داروخانه‌ها فروخته نمی‌شود.

دارو در داروخانه‌های هلال احمر با کمترین سود عرضه می‌شود

پیمان نامدار، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره «توسعه داروخانه‌های هلال احمر در کشور»،بیان داشت: بر اساس تفاهم نامه، مجوز داروخانه‌ها از طریق سازمان غذا و دارو داده می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون در تمام استان‌های کشور حداقل یک داروخانه هلال احمر داریم؛البته به جز چهارمحال بختیاری که پیگیر هستیم.در تنکابن مازنداران، مهاباد، خلخال، رفسنجان، سیرجان و داروخانه کیش 6 داروخانه‌ای هستند که در شهرستان‌های تابعه وجود دارند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر تصریح کرد: مطالبات زیادی داریم تا در شهرستانها داروخانه راه‌اندازی کنیم که این موضوع اول منوط  به هلال احمر بوده که بر اساس نیاز سنجی و ارزیابی منطقه مورد نظر است؛دوم، مربوط به گرفتن مجوز از کمیسیون ماده 20 وزارت بهداشت است.

نامدار خاطرنشان کرد:اکنون این موضوع به نتیجه نرسیده که آیا نیاز به داروخانه وجود دارد؛ به طوری که در برخی مناطق کمیسیون ماده 20 نظر بر این دارد جلسات بیشتری در این خصوص برگزار شود.

 وی متذکر شد: اخیرا با رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت مکاتبه‌ای شده و بر اساس شرایطی که در هلال احمر وجود دارد،می‌تواند این داروخانه‌ها به عنوان مرکز تجارتی دیده نشود، بلکه به عنوان یک مرکز استراتژیک ذخیره دارویی استانها مدنظر باشد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر ابراز کرد: دوم اینکه ما حاشیه سود بسیار کمی از دارو دریافت می‌کنیم و سوم اینکه با توجه به اهداف جمعیت هلال احمر هیچ کدام از محصولات آرایشی و بهداشتی در این داروخانه‌ها فروخته نمی‌شود.

نامدار افزود: در موضوع کرونا بارها دیدیم که یکی از جاهای قابل اعتماد در فروش داروها جمعیت هلال احمر بود؛ به خاطر اینکه ذخائر استراتژیک داشت.

وی درباره «داروخانه‌های هلال احمر در استان تهران»، بیان داشت:‌یک از داروخانه‌های اصلی هلال احمر در جنوب تهران، یکی در شرق تهران و یکی در مرکز تهران قرار دارد و فکر می‌کنم به داروخانه نیازی نداشته باشد؛ آنچه مسلم است خدمات ما در تهران اگر جنبه  داروهای تک نسخه‌ای و مورد نیاز باشد در این سه داروخانه عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول