فرهاد حیدری، سرپرست اورژانس پیشبیمارستانی استان اصفهان امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: صبح امروز در محور نایین به اصفهان، بعد از گردنه یک دستگاه خودرو زانتیا واژگون شد.
وی با اشاره به اعزام ۲ دستگاه آمبولانس ۱۱۵ و یک کد هلالاحمر بر سر صحنه حادثه گفت: این حادثه ۷ مصدوم آقا بین ۱۸ تا ۳۰ ساله داشت که به بیمارستان حشمتیه نایین منتقل شدند.
حیدری در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به طرح امداد نوروزی در استان اصفهان افزود: از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ تا ۵ فروردین ۱۴۰۱ پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان به ۷ هزار و ۵۱۷ مأموریت امدادرسانی اعزام شدند که ۵ هزار و ۵۱۸ مورد غیرتصادفی و یک هزار و ۹۹۹ مورد تصادفی بوده است.
سرپرست اورژانس پیشبیمارستانی استان اصفهان با بیان اینکه تعداد مأموریتهای اورژانس پیشبیمارستانی استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است، عنوان کرد: از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ تا ۵ فروردین ۱۴۰۱، ۴۶هزار و ۴۲ تماس امدادخواهی با شماره ۱۱۵ استان برقرار شده است.
وی گفت: در این مدت ۷۳ هزار و ۱۱۸ نفر به بخش اورژانس بیمارستانهای سطح استان اصفهان مراجعه کردند و ۱۷ هزار و ۴۲۶ نفر در بخش اورژانس بیمارستانها بستری شدند.
حیدری با اشاره به انجام ۷ هزار و ۸۲۶ مورد بازرسی نظارتی در استان بیان کرد: در طرح امداد نوروزی ۱۴۰۱ تاکنون ۲۲۰ مورد بازدید از پایگاههای اورژانس ۱۱۵ استان، ۳۰ مورد بازدید نظارتی توسط معاونت درمان از مراکز درمانی، ۶ هزار ۴۱۸ بازرسی میدانی توسط معاونت بهداشتی و یک هزار و ۱۶۰ بازرسی میدانی توسط معاونت غذا و دارو انجام گرفته است.
سرپرست اورژانس پیشبیمارستانی استان اصفهان اضافه کرد: در این مدت ۴۶ نفر از شهروندانی که بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن در استان اصفهان دچار مسمومیت شدهاند، از خدمات درمانی اورژانس پیشبیمارستانی استان استفاده کردند.
وی ادامه داد: در طرح امداد نوروزی ۱۴۰۱ تعداد ۱۵۹ پایگاه فوریتهای پزشکی و ۱۷ ایستگاه سلامت نوروزی آماده امدادرسانی در موارد فوریتهای پزشکی هستند.
حیدری خاطرنشان کرد: در طرح امداد نوروزی یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس اصفهان در محل سه راهی جندق برای پوشش امداد سلامت حوادث احتمالی و ارائه خدمات به مسافران نوروزی مستقر است، طرح امداد سلامت نوروزی تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.
سرپرست اورژانس پیشبیمارستانی استان اصفهان بیان کرد: در سال گذشته ۲۵۰ هزار پیامک رضایتسنجی از امدادخواهان ارسال شد که بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از مردم در این نظرسنجی مشارکت کردند و بیش از ۸۰ درصد از مردم رضایت داشتند.
وی افزود: آن ۲۰ درصدی هم که ناراضی بودند با آنها تماس گرفته شد و علت را جویا شدیم که بیشترین علت نارضایتی تأخیر در اعزام آمبولانس بوده است و این علت هم به این دلیل بوده که در آن منطقه هیچ پایگاه اورژانس فعالی نبوده و آمبولانس از جای دورتر به مکان حادثه اعزام شده به همین علت تأخیر داشته است.
انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج/