اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

لازمه تحقق شعارِ سال نگاه ویژه به دانشگاه فنی و حرفه‌ای است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای گفت: معیار عملیاتی کردن شعار سال در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، همسان سازی پشتیبانی،امکاناتی و سرانه‌ای این دانشگاه با دانشگاه‌های دیگر است.

لازمه تحقق شعارِ سال نگاه ویژه به دانشگاه فنی و حرفه‌ای است

نصیر منصور زاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور در گفت وگو با خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، در مورد الزامات تحقق شعار سال گفت: به اعتقاد تمام تحلیلگران سیاسی و اقتصادی و با تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری در دهه اخیر جبهه استکبار یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی را با شعار "فشار حداکثری" و با هدف ایجاد نارضایتی معیشتی در بین مردم ایران در راستای ناکارآمد نشان‌ دادن نظام اسلامی سازماندهی کرده‌است.

وی با توجه به اینکه لازمه پیروزی ملت ایران در این جنگ نابرابر بنا به فرموده مقام‌ معظم رهبری تولیدِ دانش بنیان و اشتغال‌ آفرین است، خاطر نشان کرد: خلاصه بیانات مقام معظم رهبری در ابتدای امسال این است که تنها راه مقابله در برابر ماشین جنگِ اقتصادیِ دشمنِ ظالم، جهادِ کارآفرینی و اشتغال‌زایی است.

منصور زاده به اشاره به جایگاه راهبردی دانشگاه فنی و حرفه ای در حوزه تربیت نیروی ماهر به عنوان رزمندگانِ جنگ اقتصادی افزود: به اعتقاد ما دانشگاه فنی و حرفه‌ای به نمایندگی از نظام آموزش عالی کشور در خط مقدم این نبرد اقتصادی قرار دارد و لازمه تحقق شعار امسال نگاه ویژه مجموعه دولت و وزارت علوم به دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای است که متأسفانه در سال‌ های گذشته علی‌ رغم تاکید مقام معظم رهبری بر اهتمام ویژه به مسئله تولید، اشتغال‌زایی و کارآفرینی ظرفیت‌های  این دانشگاه ها مورد غفلت واقع‌ شده است.

وی اضافه کرد: در این دوره با توجه به استقرار دولتِ تازه‌نفسِ مردمی آیت‌الله رئیسی و انتصاب مدیریت جوان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، انتظار می رود مدیران سطوح عالی وزارت علوم، سازمان برنامه و بودجه و سایر ارگان‌های متولی آموزش عالی در عمل، نگاه ویژه‌ به این دانشگاه را در اولویت قرار دهند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای با اشاره به رقم پایین سرانه‌های فرهنگی، رفاهی و آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای نسبت دانشگاه‌های سراسری، علوم پزشکی و سایر دانشگاه ها گفت: با توجه به این‌ که عدالت آموزشی یکی از شئون اصلی مقوله عدالت در کشور است، نابرابری در تخصیص بودجه‌ و سرانه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای نسبت به سایر دانشگاه‌ها به‌هیچ‌ وجه در شأن نظام آموزشی کشور نیست و انتظار می‌رود با همت مجموعه دولت به‌خصوص وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه رویه ذکر شده اصلاح گردد.

منصورزاده خاطر نشان کرد: از نگاه ما معیار عملیاتی کردن شعار سال در دانشگاه فنی و حرفه ای در یک نگاه حداقلی همسان سازی پشتیبانی_امکاناتی_ سرانه ای این دانشگاه با دانشگاه های دیگر است و زمانی ما می توانیم ادعا کنیم که مسئولین ما به شعار سال عمل کردند که پشتیبانی حداکثری از این دانشگاه صورت گیرد.

وی ادامه داد: نمی شود در عمل بودجه های کلان به دانشگاه های دیگر سرازیر شود و دانشگاه فنی و حرفه ای معطل ابتدائیات اداره کردن و تحقق برنامه های رفاهی_آموزشی_فرهنگی خودش باشد و مدیران آموزش عالی کشور مرتب در جلسات و سخنرانی های مختلف شعار سال را تفسیر کنند و بنرها و نمایشگر های ارگان های مربوطه مزین به شعار سال باشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در پایان با اشاره به نگاه راهبردی مقام‌ معظم رهبری به مقوله تولید و اشتغالِ دانش بنیان و ظرفیت عظیم نیروهای جوان، متخصص و با انگیزه در دانشگاه های فنی و حرفه ای گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور با شبکه‌ای تشکلی پویا و توانمند و متخصص آماده‌ است تا در کنار مدیریت جوان دانشگاه فنی و حرفه‌ای تمام تلاش و توان خود را برای تحقق عملیِ تولید دانش بنیان و اشتغال‌ زا به کار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول