اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رایزنی وزیر خارجه قطر با نخست وزیر لبنان

وزیر خارجه قطر با نخست وزیر لبنان دیدار و درباره تحولات منطقه و توسعه روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

رایزنی وزیر خارجه قطر با نخست وزیر لبنان

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر روز جمعه (دیروز) با «احمد الناصر» همتای کویتی و «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان به طور جداگانه دیدار کرد.

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار روابط و همکاری دوجانبه و راهکارهای توسعه این روابط و نیز موضوعات دارای اهتمام مشترک بررسی شد.

بنابر گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، آل ثانی همچنین با میقاتی دیدار و درباره راهکارهای توسعه روابط دوجانبه و دیگر موضوعات دارای اهتمام مشترک گفت‌وگو کرد. اخیرا به دنبال انتقاد «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی سابق لبنان از جنگ یمن روابط چند کشور عربی اعم از عربستان، امارات، بحرین و کویت با لبنان تیره شده است.

به دنبال بروز تنش در این روابط این کشورها با لبنان، کویت ژانویه گذشته طرحی را برای آشتی بین این کشورها ارائه کرد که شامل چند شرط است از جمله اجرای توافق طائف مربوط به سال ۱۹۸۹ و قطعنامه‌های بین‌المللی صادره از شورای امنیت به خصوص قطعنامه ویژه خلع سلاح گروه‌های مسلح در لبنان، قطعنامه ۱۹۸۰ درباره حاکمیت لبنان، سلامت منطقه‌ای و استقلال سیاسی آن و قطعنامه ۱۷۰۱ در خصوص توقف تمامی عملیات‌های جنگی بین لبنان و رژیم صهیونیستی در پی جنگ ۲۰۰۶ است.

این طرح همچنین شامل بندهایی در خصوص همکاری امنیتی بین دستگاه‌های لبنان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول