اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان ویژه حمایت کند

امام جمعه همدان با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: امیدواریم هر چه زودتر بسته حمایتی دولت برای ارتقای جایگاه این شرکت‌ها اجرا شود.

دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان ویژه حمایت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با دعوت همگان به رعایت تقوا، فصل بهار را نشانه‌ای برای تغییر و رویش دوباره دانست و اظهار کرد: صله رحم از یک سو و کنار گذاشتن کدورت‌ها، از مظاهر تقواست  که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به شعار سال با عنوان "تولید، دانش‌بنیان؛ اشتغال‌آفرین" و لزوم توجه به حل مشکلات اقتصادی گفت: در دهه ۹۰، رهبری ۶ بار مسئله تولید را در شعار سال مورد تاکید قرار دادند که نشان از دغدغه‌مندی معظم‌له در ارتباط با مسائل اقتصادی و معیشتی دارد.

امام جمعه همدان تولید را عامل رونق کشور و بستری مهم و تاثیرگذار در رابطه با مشکلات عنوان کرد و اضافه کرد: مسوولان باید به دوری از شعارزدگی و به صورت عملی به منظور تحقق شعار سال تلاش کنند.

وی با بیان اینکه برای شعار سال نیازی به چاپ بنر و صرف هزینه از بیت‌المال برای تبلیغ در این زمینه نیست تاکید کرد: همه از عنوان شعار سال اطلاع دارند و تلاش و عملکرد مسئولان باید بر بر تحقق این شعار باشد.

شعبانی با اشاره به تاکید رهبری بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: پیوند علم و ثروت و تجاری‌سازی علم از اهداف این شرکت‌هاست که در این راستا نخبگان می‌توانند با علم خود ارزش افزوده اقتصادی فراهم کنند.

وی با اشاره به وابستگی اقتصاد کشور به نفت و تاکید بر اینکه نباید چنین باشد گفت: مسوولان با آینده‌پژوهی به فکر آینده باشند و از ظرفیت نخبگان به نحو مطلوب برای رشد و پیشرفت کشور استفاده کنند.

امام جمعه همدان عدم استفاده درست از ظرفیت جامعه نخبگان را از مشکلات کشور عنوان کرد و افزود: بروکراسی شدید اداری باعث دلسردی بسیاری از نخبگان شده که باید نسبت به رفع این مشکل اقدام شود.

وی نبود بازار کار برای تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی از مشکلات دیگر عنوان کرد و گفت: دولت برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و جامعه نخبگان، دستگاه‌های دولتی را به استفاده از تولیدات آنها ترغیب و یا موظف کند.

شعبانی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان باید کمی و کیفی مورد توجه باشد، گفت: امیدواریم هر چه زودتر بسته حمایتی دولت برای ارتقای جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان اجرا شود.

وی در ادامه کشاورزی را  صنعت اول استان دانست و خاطرنشان کرد: حدود یک سوم اشتغال استان به کشاورزی اختصاص دارد، اما باید بررسی شود چه میزان از سود محصولات کشاورزی به کشاورزان می‌رسد.

امام جمعه همدان خام‌فروشی محصولات کشاورزی در داخل استان را از دیگر مسائل عنوان کرد و افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان از ظرفیت بالای همدان در عرصه محصولات کشاورزی استفاده کنند و با علم خود مانع از خام‌فروشی شوند.

وی با تقدیر از مجموعه‌های خدمت‌رسان در ایام تعطیلات نوروزی، گفت: حضور گردشگران در همدان به اقتصاد استان کمک خواهد کرد، بنابراین باید برنامه‌ریزی جدی برای جذب گردشگر در دستور کار مسوولان باشد.

شعبانی با ابراز امیدواری از اینکه امسال شاهد کاهش تورم و رفع مشکلات معیشتی باشیم، یادآور شد: در آستانه سال نو در بازار اقلام به اندازه کافی در بازار وجود داشت، اما مشکل گرانی بود که باید با اقدام جهادی دولت این مشکل رفع شود.

انتهای پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول