اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کشاورزی مازندران به سمت دانش‌بنیان حرکت کند/ تاکید بر مبارزه جدی با زمین‌خواری

نماینده ولی فقیه در مازندران در ارتباط با تعیین شعار سال توسط مقام معظم رهبری،گفت: کشاورزی در استان مازندران به سمت دانش‌بنیان حرکت کند، استفاده مناسب از آب و خاک در پیام مقام معظم رهبری به صورت جدی مورد تاکید قرار گرفته

کشاورزی مازندران به سمت دانش‌بنیان حرکت کند/ تاکید بر مبارزه جدی با زمین‌خواری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در نخستین خطبه قرن جدید در مرکز استان مازندران با اعلام اینکه آغاز سال نو درس توحیدشناسی و معادشناسی را به همراه دارد، اظهار کرد: تغییر فصل‌ها نشانه مبدا و معاد است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در ارتباط با تعیین شعار سال توسط مقام معظم رهبری،گفت: دوباره معظم‌له بحث تولید را مطرح کردند اما تولیدی که بر مبنای دانش و اشتغالزا است را مورد تاکید قرار دادند.

وی افزود: مسؤولان باید توجه داشته باشند که ثروت را از علم به دست آورند، باید بین علم و ثروت هم‌افزایی ایجاد شده و اقتصاد سنتی نفت محور جای خودش را به اقتصاد دانش‌بنیان و دانش‌پایه واگذار کند.

محمدی‌لائینی ادامه داد: کشاورزی در استان مازندران به سمت دانش‌بنیان حرکت کند، استفاده مناسب از آب و خاک در پیام مقام معظم رهبری به صورت جدی مورد تاکید قرار گرفته از ظرفیت منابع آبی در استان به صورت مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از آب‌های شیرینی که وارد دریا می‌شود، ضروری است و رویکرد علمی دانش‌پایه در ساماندهی آب‌های سطحی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در ادامه با اشاره رحلت آیت‌الله ری شهری و آیت‌الله علوی گرگانی در روزهای ابتدایی سال، افزود: آیت‌الله ری‌شهری در سمت‌های مختلف که در کشور داشته با پیچیده‌ترین اقدمات ضدانقلابی مقابله کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران، ادامه داد: آیت‌الله ری‌شهری به عنوان عنصر علمی بوده و بیش از ۹۵ جلد کتاب را تدوین کرده و همچنین تولیت حضرت عبدالعظیم حسنی را عهده بوده و از طرفی نسبت به تاسیس دانشکده علوم و حدیث در قم اقدام کرده و از دست دادن انسانی مانند ایشان خسارت بزرگی است.

وی در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور به مازندران، افزود: مسؤولان استانی از شخص استاندار تا سایر متولیان مصوبات سفر را به صورت جدی پیگیری می‌کنند.

محمدی‌لائینی ادامه داد: مباحث مربوط به مبارزه با زمین‌خواری به صورت جدی در دستور کار مسؤولان استانی قرار دارد و براساس بررسی‌ها انجام شده برخورد با حدود ۳۰۰ مورد از اراضی که در حال حاضر مورد تجاوز در دستور کار قرار گرفته و رسیدگی و بررسی پرونده‌های قدیمی هم در دستور کار است.

وی در ادامه با توصیه‌های اخلاقی گفت: انسان با تقوا هیچ وقت دچار خسران نمی‌شود و با وجدانی آسوده زندگی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در ادامه با اشاره به ماموریت حضرت محمد(ص) در ترویج فرهنگ دینی،افزود: ایشان ضمن ابلاغ کامل پیام الهی برای امت دلسوز بودند، این طور نبود که فقط مبلغ پیام باشند بلکه همه تلاش خویش را برای هدایت انسان‌ها به کار بردند و این اقدام پیامبر(ص) خیرخواهی بوده است.

وی اضافه کرد: امت امانتی در دست پیغمبر بوده و همچنین دینی که بر عهده ایشان بوده باید ادا می کردند، حق‌الله و حق‌الناس را به بهترین وجه عملیاتی کنند و بسته کامل این موضوع ادای امانت است.

امام جمعه ساری، خاطر نشان کرد: حراست از امانت قانونی کلی است و هر کسی که امین شده نباید در آن خیانت کند و امانت را باید به اهلش برساند، وحی و پیام امانت خدا بوده و پیغمبر این امانت را باید به مردم برساند، مردم امانت در دست پیامبر(ص) هستند و باید حرف درست خدا را به مردم ابلاغ کند و حتی برای امت خویش در خفی دعا کند.

وی اضافه کرد: مردم در ابتدای رسالت پیامبر را مورد اذیت و آزار قرار می‌دادند، حضرت برای آنها دعا می‌کرد و می‌گفت؛ خدایا این افراد نمی‌دانند.

امام جمعه ساری، ادامه داد: یک مسؤول علاوه بر اینکه باید بداند که میز ریاست امانت است حتی مراجعه کنندگان و شهروندان امانت هستند و نباید به این مردم خیانت کنند.

وی یادآور شد: انسان باید حق الناس، حق‌الله را ادا کند، هر آنچه که برعهده انسان است باید ادا شود.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول