اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

استقرار 50 گشت راهداری و ترابری در راه‌های سمنان

دبیر ستاد نوروزی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان از استقرار و فعالیت 50 گشت راهداری و ترابری در طرح نوروزی 1401 در راه‌های این استان خبر داد.

استقرار 50 گشت راهداری و ترابری در راه‌های سمنان

مهدی رجایی‌فرد، دبیر ستاد نوروزی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: مطابق شیوه‌نامه‌های ابلاغی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، فعالیت نوروزی این اداره کل آغاز شده و طرح نوروزی 1401 در این استان تا ۱۵ فروردین اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طرح پیش‌فروش بلیت نوروزی با رعایت ظرفیت سرویس‌دهی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر بدون افزایش نرخ و به‌منظور امکان مدیریت محدودیت‌های احتمالی ناشی از شیوع ویروس کرونا عملیاتی شده است.

دبیر ستاد نوروزی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان تصریح کرد: فعالیت شرکت‌ها و ناوگان‌های حمل‌ونقل عمومی مسافری، نظارت بر عملکرد شرکت‌های حمل‌ونقل با تأکید بر توقف ناوگان زیرپوشش آن‌ها در زمان و مکان مناسب برای ادای فریضه نماز، صرف غذا و همچنین مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی، هماهنگی با پلیس راهور به‌منظور اعمال نظارت کافی در خصوص جلوگیری از سوار و پیاده کردن مسافران در محدوده شهری و خارج از پایانه‌های مسافری در این مدت مورد توجه و بازرسی ویژه قرار می‌گیرد.

وی توضیح داد: 50 گشت راهداری و ترابری سبک و سنگین در حوزه استحفاظی این اداره کل جهت طرح نوروزی 1401 استقرار و فعالیت دارند و این اکیپ‌ها تا پایان طرح نوروزی در حال آماده‌باش خواهند بود.

رجایی‌فرد از انجام تمهیدات لازم جهت بازرسی‌های مستمر از ناوگان حمل‌ونقل عمومی خبر داد و گفت: به‌کارگیری ناوگان عمومی فاقد شرایط لازم ممنوع است.

دبیر ستاد نوروزی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان بیان کرد: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان در راستای تأمین امنیت مسافران نوروزی اکیپ‌های بازرسی نوروزی را به این مهم اختصاص داده است.

رجایی‌فرد گفت: تا امروز بیش از دو هزار و 400 ناوگان حمل‌ونقل عمومی در گشت‌های کنترل نظارت مورد بازرسی قرار گرفته‌اند و 150 مورد اعمال قانون انجام شده است.

وی یادآور شد: مسافران می‌توانند از سامانه‌های تلفنی، پیامکی و اینترنتی ۱۴۱ جهت اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی، شرایط آب و هوایی، انسداد و رخدادهای جاده‌ای نیز استفاده کنند.

رجایی‌فرد تأکید کرد: گشت‌های نوروزی راهداری و ترابری در این ایام از فعالیت دست‌فروشان در حریم جاده‌ها جلوگیری کرده و با حضور شبانه‌روزی خود در محورهای مواصلاتی از حریم راه‌ها حفاظت و صیانت خواهند کرد.

انتهای پیام/74003/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول