اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

وزیر نیرو: حقابه ایران از تالاب هامون پیگیری می‌شود

وزیر نیرو طی سفری یکروزه که به منظور بررسی شرایط آبی استان سیستان و بلوچستان داشته است با اشاره به توافقنامه‌های بین دو کشور ایران و افغانستان، از پیگیری حقابه ایران از تالاب هامون خبر داد.

وزیر نیرو: حقابه ایران از تالاب هامون پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو صبح امروز جمعه پنجم فروردین ماه طی سفری یکروزه به منظور بررسی شرایط آبی استان سیستان و بلوچستان عازم جنوب شرق کشور شد.

علی اکبر محرابیان در بدو ورود به فرودگاه بین المللی زاهدان مورد استقبال حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان و سایر مدیران این استان قرار گرفت.

وی در جمع خبرنگاران با اشاره به توافقنامه‌های بین دو کشور ایران و افغانستان، از پیگیری حقابه ایران از تالاب هامون خبر داد.

محرابیان اظهار کرد: با توجه به ضرورت بررسی طرح‌های برقی و آبی استان سیستان و بلوچستان این سفر در روزهای ابتدایی سال انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این سفر بازدیدی از نیروگاه و طرح‌های آبرسانی مختلف انجام خواهد شد، گفت: از نزدیک وضعیت پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌ها را بررسی خواهیم کرد و در صورت لزوم، تصمیماتی برای تسریع یا ایجاد پروژه‌های جدید اتخاذ خواهد شد.

محرابیان در ادامه با اشاره به پیگیری حقابه تالاب هیرمند خاطرنشان کرد: بر اساس توافقنامه‌های دو کشور، افغانستان مکلف است حقابه ایران را از رودخانه هیرمند سالانه رهاسازی کند که متاسفانه سال گذشته این اقدام انجام نشد.

وزیر نیرو افزود: در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نیز نسبت به حقابه‌ قانونی که جمهوری اسلامی ایران دارد به مقدار خیلی کمی آب رهاسازی شد. در این سفر بازدید از آن منطقه نیز خواهیم داشت و در این راستا هم تصمیماتی را اتخاذ خواهیم کرد.

 

 

حضور در گلزار شهدای زاهدان، بازدید از نیروگاه زاهدان با حضور وی انجام شد، وزیر نیرو برای بازدید از پروژه آبرسانی سیستان‌ (۲۷ روستای زابل)، بازدید از نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی میل نادر و بازدید از اجرای خط دوم انتقال آب از زابل به زاهدان عازم منطقه سیستان شد.

انتهای پیام/3139

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول