اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تردد خودرو در جاده‌های خراسان جنوبی پرحجم است

رییس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: اکنون تردد در جاده‌های استان پرحجم و نیمه‌ سنگین است و برخی محورها نیز ترافیک سنگین دارند.

تردد خودرو در جاده‌های خراسان جنوبی پرحجم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سرهنگ علیرضا رضایی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ترافیک خودرو در محورهای دیهوک - طبس، طبس - بشرویه، طبس - یزد، بجستان - فردوس، فردوس - دیهوک - راور، نهبندان - بیرجند و بیرجند - قاین سنگین گزارش شده است.

وی گفت: همچنین برخی محورهای روستایی به‌ویژه محور ازمیغان و خرو شهرستان طبس نیز ترافیک نیمه سنگین بوده و جاده شلوغ است.

رییس پلیس راه خراسان جنوبی اظهار داشت: تردد در ورودی‌ها و خروجی‌های محورهای استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۷ درصد افزایش دارد و از آغاز تعطیلات نوروزی در پایان اسفند سال گذشته تاکنون هر روز شاهد افزایش تردد وسایل نقلیه در جاده‌های استان هستیم.

وی با اشاره به تصادفات جاده‌ای در نوروز امسال گفت: روز گذشته ۲ تصادف منجر به فوت در محورهای نهبندان - بیرجند و جاده عشق‌آباد طبس رخ داد که متاسفانه سه نفر فوت کردند.

سرهنگ رضایی علت این تصادفات فوتی را واژگونی خودرو اعلام کرد و افزود: در مجموع بیش از ۵۰ درصد تصادفات جاده‌ای در خراسان جنوبی بر اثر واژگونی و بیشتر در زمان عصر و انتهای شب یا اول صبح رخ داده است.

وی با اشاره به طولانی و کویری بودن راه‌های خراسان جنوبی عنوان کرد: خستگی و خواب‌آلودگی و تخطی از سرعت مطمئنه بیشترین عامل تصادفات جاده‌ای در این استان گزارش شده است.

رییس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: به مسافران و هم‌استانی‌ها توصیه می‌کنیم مقررات راهنمایی و رانندگی را به‌طور کامل رعایت کنند و با توجه به افزایش تردد خودروها در نوروز ضمن حرکت با سرعت مطمئنه، هر ۲ ساعت رانندگی حتما ۱۵ دقیقه استراحت داشته باشند.

وی شتاب‌زدگی و خواب‌آلودگی هنگام رانندگی را عامل بسیاری از تصادفات دانست و تصریح کرد: رانندگان با پرهیز از عجله در سفر و داشتن صبر و آرامش، سفر خوبی را برای خود و دیگران رقم بزنند.

سرهنگ رضایی افزود: در طرح نوروزی پلیس راه روزانه بیش از ۱۲۰ تیم محسوس و نامحسوس در جاده‌های استان خراسان جنوبی حضور دارند که ۳۵ تیم نامحسوس هستند.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول