اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سمنان؛ دهمین استان پرتردد کشور در نوروز امسال

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: سمنان در ایام نوروز ۱۴۰۱ دهمین استان پرتردد در کشور بوده است.

سمنان؛ دهمین استان پرتردد کشور در نوروز امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بعدازظهر امروز در جلسه مشترک شورای هماهنگی ترافیک و کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه‌های در سالن جلسات کوثر استانداری از تلاش‌های صورت‌گرفته در ستاد خدمات سفر در استان تقدیر و اظهار کرد: با هماهنگی، انسجام و همکاری‌های صورت‌گرفته در سایه اقدامات مطلوب، نوروز امسال با روزهای آرام‌تری در حوزه تصادفات مواجه هستیم.

وی بیان کرد: با وجود افزایش ۵۳ درصدی میزان تردد در راه‌های استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش میزان تصادفات و موارد منجر به فوت در استان نسبت به سال گذشته، امری ارزشمند بوده و جای شکرگزاری دارد که باید در راستای بهبود بیشتر آن تلاش کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بیان کرد: استان سمنان در ایام نوروز ۱۴۰۱ تاکنون، دهمین استان پرتردد در سطح کشور است.

حمیدی اضافه کرد: بالغ بر ۱۰ روز از اجرای طرح ترافیکی نوروز در استان می‌گذرد و اقدامات توسط نیروهای انتظامی، راهور، امدادی و راهداری برای خدمت‌رسانی مطلوب به مسافران در حال انجام است.

وی بیان کرد: نقاط ضعف و قوت اجرای طرح تا امروز در این جلسه بررسی و برنامه‌ریزی به جهت رفع آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان افزود: ۵۱ پایگاه اورژانس ۱۱۵ و ۱۰۰ آمبولانس و ۱۸ پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر در سطح استان در ایام نوروز مشغول خدمت‌رسانی به مسافران و زائران هستند.

حمیدی اضافه کرد: در راستای آرام‌سازی ترافیک در مسیرهای پرتردد با تعداد فوتی بیشتر در سال‌های گذشته، با دستور استاندار سمنان، استقرار خودروهای استیجاری با چراغ‌های روشنایی به همراه خودروهای پلیس به‌منظور آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی انجام شد.

وی تصریح کرد: از روزهای آینده با موج اول بازگشت مسافران به مبدأهای خود در راه‌های استان مواجه خواهیم بود که ضرورت دارد در این خصوص آمادگی کامل وجود داشته و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بیان کرد: در این جلسه به‌صورت کارشناسی و با تحلیل آمار، تمهیدات لازم به‌منظور خدمت‌رسانی مطلوب‌تر اتخاذ خواهد شد.

حمیدی گفت: شهرداران در ایام نوروز ۱۴۰۱ تمهیدات لازم ترافیکی را در شهرها به‌منظور تسهیل در عبور و مرور اتخاذ کنند.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی لازم به‌منظور پیش‌بینی و تأمین سوخت موردنیاز مسافران با توجه به تراکم سفرها در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول