اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

مرحوم شفیعی؛ مردی که برای «جهاد تبیین» لحظه‌ای درنگ نکرد

حضور مرحوم حجت الاسلام شفیعی هم در استان خوزستان و هم در نهاد رهبری در دانشگاه‌های این استان نعمت بزرگی بود و قطعا با نبود این مرحوم خلا بزرگی احساس خواهد شد.

مرحوم شفیعی؛ مردی که برای «جهاد تبیین» لحظه‌ای درنگ نکرد

حوزه تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، کامران شیرازی: یک روز قبل از آغاز سال جدید، خبر ناراحت کننده درگذشت حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی از علمای محبوب و مردمی خوزستان و مسئول خوش اخلاق و خوش برخورد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان را شنیدم، برایم خبر واقعا شوکه‌کننده‌ای بود، حدود دو روز پیش از این خبر با مرحوم به صورت پیامکی صحبت کرده بودم، راستش باور کردنش برایم سخت بود، موضوع را از حجت الاسلام رستمی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها جویا شدم، متاسفانه خبر درست بود و جامعه حوزوی و دانشگاهی خوزستان و کشور عالم برجسته و کم‌نظیری را از دست داده بود.

افتخار آشنایی من با حجت الاسلام شفیعی به حدود ۵-۶ سال پیش برمی‌گردد، زمانی که برای پیگیری یک از سوژه هایی که داشتم با ایشان تماس گرفتم، حاج آقا شفیعی آنچنان با محبت، خوب، گرم و صمیمی برخورد کرد که با همان تماس اول جذب رفتار و سخنان ایشان شدم.

از آن به بعد حاج سید محسن شفیعی در هر مناسبتی که بود پیامک می‌داد، تبریک می گفت و احوالپرسی می‌کرد، پیام‌های حاج آقا برای افراد مختلف متفاوت بود! یعنی از آن دست پیام‌هایی نبود که برای یک جمع به صورت مشترک ارسال می شود، این را می شد از  نوع پیام هایی که ارسال می کرد،  به روشنی فهمید.

حاج آقا همیشه مخاطبان خود را با عناوینی همچون دوست صمیمی من، برادر عزیزم و.... خطاب قرار می‌داد، مرحوم با خبرنگاران ارتباط خیلی خوبی داشت و همیشه روز خبرنگار به خبرنگارانی که می شناخت پیام می داد و با آنها تماس می گرفت و آن روز را تبریک می گفت.

مرحوم شفیعی از آن دست مسئولانی بود که هیچ پیامی را بی پاسخ نمی گذاشت؛ اینگونه نبود پیام را ببیند و بی تفاوت باشد، چند روز قبل از آسمانی شدن مرحوم، به ایشان پیام دادم و خواستم طی مصاحبه ای درباره شبهاتی که در آن روزها علیه نظام و مسئولان مطرح می شد پاسخ دهد، نیمه شب بود، حاج آقا شفیعی تا پیام را دید تماس گرفت و همان نیمه شب پاسخ سوالاتم را پاسخ داد، نکته جالب در سخنان مرحوم این بود که گفت در «جهاد تبیین» نباید لحظه‌ای درنگ کرد!

برخورد صمیمی و خوب حاج آقا شفیعی البته مختص به خبرنگاران نبود و همه کسانی که با مرحوم ارتباط داشتند بدون شک از ایشان به نیکی یاد می کنند. حاج آقا با اساتید و دانشجویان هم ارتباط خیلی نزدیک و خوبی داشتند و همیشه در جمع های دانشجویی و اساتید حاضر می شدند. نگاه پدرانه ای به دانشجویان داشتند و رفتارشان با دانشجویان آنقدر پدرانه و با محبت بود که طیف های مختلف دانشجویی از ایشان به نیکی یاد می کنند.

مرحوم شفیعی همیشه پاسخ دانشجویان را با صبر حوصله می‌دادند و همواره اعضای تشکل‌های دانشجویی خوزستان از حاج محسن شفیعی و رفتار خوب این مرحوم می‌گفتند.

به عنوان کسی که حدود ۹ سال است با بسیاری از مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه های مختلف کشور ارتباط دارم به جرات می توانم بگویم که حضور حجت الاسلام شفیعی هم در استان خوزستان و هم در نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان نعمتی بود که با نبود ایشان قطعا خلا بزرگی ایجاد خواهد شد.

حجت الاسلام شفیعی در عرصه های مختلف نقش برجسته ای را ایفا کرد و قطعا اگر آسمانی نمی شدند در آینده بیشتر از ایشان می شنیدیم، برای همین هم رهبر معظم انقلاب در بخشی از پیام تسلیتی که به مناسبت درگذشت مرحوم شفیعی داشتند می فرمایند: « ایشان نقش ارزشمندی در همه عرصه های علمی و اجتماعی و دانشگاهی خوزستان ایفا می کردند و از امیدهای آینده بودند....»

حاج آقا شفیعی همواره در سخنانش از سردار سلیمانی یاد می کرد و از قهرمانی هایی سردار برای نجات مظلومان و دفاع از انقلاب و اسلام و می گفت و اعتقاد داشت جوانان و دانشجویان باید حاج قاسم را الگوی خود قرار دهند.

حجت الاسلام شفیعی علاقه خاصی به مردم خوزستان داشت و همواره در گفت وگوهایی که داشتیم از رشادت ها و ایثارگری ها مردم خوزستان در عرصه های مختلف به خصوص در دروان دفاع مقدس می گفت و دل کندن برایش از خوزستان و مردمش سخت بود.
چندسال پیش بود که اخبار و شایعاتی درباره انتصاب حجت الاسلام شفیعی به عنوان رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها منتشر شد، برای همین با ایشان تماس گرفتم و درباره شایعات مطرح شده، پرسیدم، حاج آقا بعد از ارائه توضیحاتی که قرار شد بین خودمان بماند و منتشر نشود، گفت که به دلیل ناراحتی قلبی ای که دارد آلودگی هوای تهران برایش خیلی ضرر دارد و از  سویی حس می‌کند از او بهتر برای خدمت در نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور وجود دارد.

حاج آقا شفیعی حدود دو روز قبل از اینکه آسمانی شود، مطلبی درباره مرحوم آیت الله علوی گرگانی را برایم ارسال کرد، مطلبی که در آن ضمن تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله علوی گرگانی از خصوصیات برجسته این عالم برجسته گفته بود.

حجت الاسلام شفیعی در این مطلب زهد و ساده زیستی و دفاع عالمانه و بی پروا از ولایت و رهبری انقلاب اسلامی را از خصوصیات برجسته آیت الله علوی گرگانی دانسته بود و در ادامه آورده بود که در هر صحنه ای که پشتیبانی از رهبری و دفاع تمام قامت از ولایت نیاز بود آیت الله علوی گرگانی در صف اول حضور داشت و شفاف و قاطع، فصل الخطاب را رهبری و کلام و پیام ایشان اعلام می کرد و همگان را به تبعیت از رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی فرا می خواند.

آن موقع که حاج آقا این پیام را ارسال کرد شاید نمی‌دانست تا دو روز دیگر زمین خاکی را ترک خواهد کرد و خیلی ها از خصوصیات خوب و برجسته اش خواهند نوشت!

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول