اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

همه روستا‌های فارس به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند/ ارتقاء224 سایت روستایی

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: ۲۲۴ سایت روستایی برای اتصال روستا‌های باقیمانده استان فارس، به شبکه ملی اطلاعات ساخته و ارتقا می‌یابند.

همه روستا‌های فارس به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند/ ارتقاء224 سایت روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمید سلیمان پور امروز با اعلام این خبر افزود: مهمترین برنامه توسعه ارتباطات امسال در استان فارس، اتصال روستا‌های باقیمانده بالای ۲۰ خانوار بدون پوشش اینترنت به شبکه ملی اطلاعات خواهد بود.

 وی گفت: ساخت ۱۲۸ سایت جدید، ارتقای ۸۵ سایت و بهینه سازی ۱۱ سایت موجود برای اتصال حدود ۳۰۰ روستای بدون ارتباط استان فارس به شبکه ملی اطلاعات برای سال ۱۴۰۱ در برنامه قرار دارد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: استان فارس ۲ هزار و ۲۳۸ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که ۸۰ درصد این روستا‌ها به شبکه ارتباطات پایدار و پرسرعت دسترسی دارند و حدود ۳۰۰ روستای استان با جمعیت بیش از ۸۰ هزار نفر بدون هرگونه اینترنت پرسرعت ثابت و سیار است.

وی افزود: لیست این روستا‌ها به اپراتور‌های ارتباطی ابلاغ شده است و تا پایان سال ۱۴۰۱ این روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند و تعدادی روستا نیزنیازمند طراحی و بررسی اپراتور‌ها برای ایجاد پوشش اینترنت سیار است و پس از تعیین برنامه اجرایی اتصال این روستاها، اقدامات لازم برای برخورداری آن‌ها از پوشش ارتباطی مناسب فراهم خواهد شد.

سلیمان پور درباره توسعه ارتباطات روستایی استان فارس بر بستر فیبرنوری اظهارداشت: برای ایجاد دسترسی اینترنت پرسرعت در روستا‌های استان، ۷۶۷ کیلومتر فیبر در فاز اول برای استان مصوب که تاکنون ۴۷۰ کیلومتر اجرا شده است و همچنین طرح لازم برای اجرای هزار و ۵۰۰ کیلومتر فیبر در فاز دوم در راستای توسعه و تامین ارتباطات پایدار و باکیفیت در حوزه روستایی استان تهیه که تاکنون حدود ۴۰۰ کیلومتر از آن برای اجرا در مسیر‌های روستایی در شهرستان‌های شیراز و جهرم مصوب شده است و در سال ۱۴۰۱ به دنبال تکمیل این فاز‌ها هستیم.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس ادامه داد: همچون سال های گذشته امسال هم برای رفاه مسافران نوروزی، اقداماتی ازجمله افزایش ظرفیت سایت‌های اپراتور‌های ارتباطی در نقاط گردشگری و جاده‌های ورودی و خروجی استان، تشکیل واحد‌های پشتیبانی، پیشگیری و آمادگی مقابله با اتفاقات غیرمترقبه در ایام نوروز، ایجاد گشت سیار نوروزی انجام شده است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول