اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بستر تولید دانش‌بنیان در کردستان فراهم است/راه‌اندازی کمیته تولید دانش‌بنیان در استان

استاندار کردستان گفت: با وجود نیروهای خلاق و توانمند بستر برای تولید دانش‌بنیان در سطح کشور و استان کردستان فراهم است.

بستر تولید دانش‌بنیان در کردستان فراهم است/راه‌اندازی کمیته تولید دانش‌بنیان در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در جلسه کمیسیون راه‌های استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب امسال را به عنوان "تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین" نامگذاری کرده‌اند و معظم‌له در این نامگذاری از یک جهت بر سبقه اقتصادی و از جهتی بر تولید به عنوان تنها راه حل خروج از بن‌بست‌های اقتصادی و اشتغالزایی تاکید داشته‌اند.

وی تصریح کرد: با وجود نیروهای خلاق و توانمند بستر برای تولید دانش‌بنیان در سطح کشور و استان کردستان فراهم است.

استاندار کردستان افزود: در دولت سبزدهم تفاوت جدی توجه به فرامین رهبری نسبت به دولت‌های گذشته شاهد خواهیم بود.

وی گفت: ما در کردستان در زیربخش شورای اشتغال کمیته ویژه‌ای برای پیگیری تولید دانش‌بنیان و اشتغالزا ایجاد خواهیم کرد.

زارعی‌کوشا ابراز امیدواری کرد، در راستای شعار سال و دستورات رهبر معظم انقلاب از تمام ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و پتانسیل علمی استان استفاده کرد قدم‌های محکمی برداشت.

استاندار کردستان در ادامه و اشاره به دستور کار جلسه، افزود: همانطور که در جلسات قبلی هم عنوان کردیم همه هماهنگی و انسجام برای کاهش تصادفات جرحی خسارتی و فوتی در استان باید صورت بگیرد.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: به رغم افزایش ترددهای برون‌شهری و درون‌شهری در استان کردستان، تا این لحظه شاهد کاهش تصادفات بوده‌ایم که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: مشکلات حوزه زیرساخت‌ها در کردستان قابل انکار نیست، اما باید با تلاش و هماهنگی بین‌بخشی این کمبودها و مشکلات را جبران کنیم.

وی ادامه داد: در نقاطی که استعداد بروز حوادث وجود دارد باید دستگاه‌های امدادرسان با تسریع خدمات‌رسانی به مصدومین زمینه کاهش آمار فوتی‌ها و خسارات ناشی از تصادفات را فراهم سازند.

استاندار کردستان اظهار کرد: ۶۰ درصد تصادفات برون شهری در ۳۰ کیلومتری مقاصد اتفاق می افتد که باید در این خصوص فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی لازم انجام شود.

زارعی‌کوشا افزود: از  ۲۵ اسفند 1400 تاکنون تنها 2 مورد تصادفات فوتی در سطح استان ثبت شده و براساس آنچه اعلام کرده‌اند، ۵۰ درصد فوتی‌ها در صحنه اتفاق می‌افتد که بخشی از آن به شدت تصادف و بخشی به زمان رسیدن امدادرسان به صحنه مربوط می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم زمان رسیدن تیم‌های امدادرسان به سر صحنه را کاهش دهیم به همان میزان در کاهش مرگ و میر موفق خواهیم شد.

وی تصریح کرد: طبق اعلام هواشناسی، روزهای آینده، برودت هوا، کاهش دما، احتمال بارش و در برخی نقاط برف و کولاک و شرایط یخبندان شاهد باشیم لذا می‌طلبد با مدیریت خوب مانع از افزایش تصادفات باشیم.

استاندار کردستان عنوان کرد: نقش اطلاع‌رسانی در این خصوص بسیار مهم است از صدا و سیما و سایر رسانه‌ها در خواست داریم که اطلاع‌رسانی مکرر در این زمینه داشته باشند.

زارعی‌کوشا اذعان داشت: سردرگم شدن مسافر به دلیل نبود علایم کافی در جاده‌ها همه ما مسوولان را زیرسوال می‌برد لذا جاهایی که نیاز به نصب علایم است حتی‌المکان با نصب بنر مسیر را به صورت واضح برای مسافر مشخص کنیم تا دچار سردرگمی نشود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول