اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

وجود 595 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان ایلام

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: در سطح کتاب خانه‌های استان ایلام595 هزار نسخه کتاب وجود دارد.

وجود 595 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان ایلام

سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در مجموع 54 باب کتابخانه عمومی شامل 48 باب نهادی و 6 باب کتابخانه مشارکتی در استان وجود دارد که از تعداد کتابخانه 40 باب در مناطق شهری و 14 باب در مناطق روستایی در بخشهای مختلف امانت کتاب، مرجع، نشریات، بخش سالن های مطالعه و بخش کودک و نوجوانان مشغول ارائه خدمات هستند.

وی افزود: در سال گذشته دو باب کتابخانه عمومی اندیشه در شهر ارکواز ملکشاهی و حضرت ولی عصر(عج) در شهرک توحید شهرستان هلیلان با همکاری بنیاد علوی و نهاد کتابخانه های عمومی کشور تاسیس و افتتاح شده است همچنین سه پروژه کتابخانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر ایلام با پیشرفت فیزیکی 95 درصد، کتابخانه بزرگ شماره 2 دره شهر با پیشرفت فیزیکی 77 درصد و کتابخانه روستایی روستای وارگه چرداول با پیشرفت فیزیکی 65 درصد، در حال ساخت و آماده سازی هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام تصریح کرد: همچنین 4 باب پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای در مناطق محروم و فاقد شرایط لازم برای کتابخانه با همکاری دستگاههای دیگر مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و آموزش و پرورش در سال گذشته ایجاد شده است.

حیدری ادامه داد: در کتابخانه‌های عمومی استان 595 هزار نسخه کتاب وجود دارد که به بالغ بر تعداد 24 هزار نفر عضو فعال به صورت مستمر خدمات گوناگون ارائه می‌دهند.

این مقام مسول عنوان کرد: در سال گذشته مجموعه 71 جلسه انجمن استان، شهرستانها و بخش‌های مختلف برگزار شده است و مصوبات مهمی در راستای طرح و برنامه‌هایی مانند تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، احداث کتابخانه عمومی، واگذاری زمین جهت احداث کتابخانه عمومی روستایی، تجهیز و تعمیر کتابخانه‌ها، پیگیری وضعیت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از درآمد شهرداریها و همچنین برگزاری برنامه‌های مشترک فرهنگ، تصویب و اجرا شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول