اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حزب‌الله ارتحال آیت‌الله ری شهری را تسلیت گفت

جنبش حزب‌الله لبنان با صدور پیامی ارتحال حضرت آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، از علمای انقلابی و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را به مقام معظم رهبری و علمای جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

حزب‌الله ارتحال آیت‌الله ری شهری را تسلیت گفت

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای ارتحال حضرت آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، از علمای انقلابی و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را تسلیت گفت.

بنابر گزارش شامگاه (سه‌شنبه)، پایگاه خبری «العهد»، متن بیانیه حزب‌الله بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«ٱلَّذِینَ تَتَوَفَّىٰهُمُ ٱلْمَلَٰٓئِکَةُ طَیِّبِینَ ۙ یَقُولُونَ سَلَٰمٌ عَلَیْکُمُ ٱدْخُلُواْ ٱلْجَنَّةَ بِمَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ» سوره نحل، آیه 32

صدق الله العلی العظیم    

«خبر وفات عالم جلیل حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمدی ری‌شهری (رحمه الله) را به خاطر از دست دادن و ارتحال این عالم مجاهد که چندین دهه در خدمت اسلام، انقلاب و جمهوری اسلامی بود و مناصب حساس و مهمی را برعهده داشت، با اندوه فراوان دریافت کردیم. او در تمام مراحل زندگی خود وفادار به امام  خمینی راحل (قدس سره) و مقام رهبری حضرت امام خامنه‌ای (دام ظله) بود.»

«او همچنین جزء علمای برجسته‌ای بود که افزون بر تألیفات بسیارش که کتابخانه اسلامی را با آن غنا بخشید، دایره المعارف‌های حدیثی باکیفیتی را منتشر کرد. مرحوم را از نزدیک شناختیم. او دوستدار مقاومت اسلامی لبنان و حامی و یاور آن در شرایط و مراحل مختلف بود. ما از دست دادن او را خسران عظیم یک دوست عزیز و عالم مجاهد وفادر می‌دانیم».

«این مصیبت بزرگ را به رهبر حضرت امام خامنه‌ای (دام ظله)، سایر مسئولان، علمای جمهوری اسلامی، حوزه‌های علمیه، خانواده کریمه، شاگردان و دوست‌داران او تسلیت می‌گوییم و  از خداوند متعال می‌خواهیم که ایشان را قرین رحمت بی‌کران خویش قرار دهد و با رسول الله (صلی الله علیه و آله)  و اهل بیت  اطهار ایشان (علیهم السلام) محشور گرداند».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول