اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

گام بلند خیران برای جهاد تبیین با گام نهادن در مسیر راهیان نور

فرمانده سپاه کربلا بد اشاره به مشارکت خیران برای اردوهای رهیان نور گفت: تلاش کردیم تا زائرین به صورت خانوادگی با کمترین هزینه در راهیان نور شرکت کنند که این امر با استفاده از ظرفیت خیران، مهیا شد و شاهد استقبال خوب و چشمگیری از خوردهای شخصی و خانوادگی در راهیان نور هستیم.

گام بلند خیران برای جهاد تبیین با گام  نهادن در مسیر راهیان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار سیاوش مسلمی در حاشیه بازدید از یادمان شهدای شلمچه اظهار کرد: به برکت این ایام اقدامات بسیار خوبی برای راهیان نور صورت گرفته است تا جبران مافاتی باشد به واسطه دوسال وقفه‌ای که به‌خاطر شرایط کرونایی، به‌وجود آمد. 
 
وی با بیان اینکه امسال این توفیق حاصل شد و ۸ هزار نفر در سایتی که طراحی شد، ثبت‌نام کردند،گفت: علاوه بر اینکه ما شاهد حضور خودروهای شخصی در این مناطق عملیاتی هستیم، برآورد ما این است حدود ۱۰ هزار نفر در مناطق عملیاتی جنوب حضور پیدا کنند.

فرمانده سپاه کربلا ادامه داد: از اواخر بهمن ماه برای آماده‌سازی اردوگاه‌های مازندران اقدام کردیم، نخستین اردوگاه اسکان زائران که شب اول در آن حضور پیدا می‌کنند، اردوگاه شهید جعفرزاده در اندیمشک است. زائران پس از آن برای برای بازدید مقر لشکر ۲۵ کربلا به هفت تپه می‌روند.

مسلمی افزود: یک یادمان بسیار خوبی در هفت تپه احداث شد که با همکاری پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت و به ویژه جا دارد از شهید عزیزمان شهید بلباسی نام ببریم که پایه‌گذار اصلی احیای مقر لشکر ۲۵ کربلا این شهید عزیز بود.

وی بیان کرد: کاروان‌ها بعد از حضور و بازدید و زیارت از هفت تپه در شب دوم و سوم راهی اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر می‌شوند.

فرمانده سپاه کربلا اضافه کرد: باید گفت خادمانی که در اردوگاه‌های مازندران هستند و به زائران خدمات می‌دهد، یک سری در هم در یادمان ها مستقر هستند. یکی از کارهای خوبی که سازمان اردویی سپاه کربلا انجام داده، اعزام خادمان به صورت کشوری در یادمان‌های مختلف مثل اروند و شلمچه  و ... که به صورت متمرکز حضور دارند.

مسلمی افزود: ما سه مرحله اعزام خادم داشتیم، در کنار آن اعزام روحانیون به عنوان مبلغان فرهنگی هم داشتیم تا یک فضای تبیینی برای زائر ایجاد کنند.

وی یادآور شد: از رزمندگان دوران دفاع مقدس برای راویتگری هم استفاده کردیم که در یادمان‌ها مختلف روایتگر دوران دفاع مقدس هستند، که یک فضای معنوی و زیارت با معرفت شکل گرفته است.

فرمانده سپاه کربلا گفت: یکی از رهاورد اردوی راهیان نور مسئله تبیین است، همه عزیزان که در عرصه راویتگری حضور دارند، به نوعی در حال کار زینبی هستند، آنچه که بایداز شهدا، جانبازان، سلحشوری‌ها و دلاوری‌های رزمندگان، روایت کنند و باید به گوش نسل جوان برسد، روایان انجام میدهند و راه و رسم و سبک شهدارا به نسل سوم و چهارم انقلاب می‌رسانند.

مسلمی بیان کرد: می‌توان گفت بخشی از دغدغه رهبر معظم انقلاب در راهیان نور برطرف می شود که اگر بتوانیم به درستی  و به شایستگی این گنجینه بی‌نهایت دفاع مقدس را فرآوری کنیم و بدست نسل سوم و چهارم انقلاب برسانیم. اگر این کار صورت بگیرد، خیلی از آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی جامعه حل می‌شود و همه جوانان را بیمه می‌کند.

وی با بیان اینکه آسیب‌های فرهنگی با بهره‌گیری از سیره شهدا، باعث بیمه شدن شدن جوانان می‌شود، خاطرنشان کرد: وجه امتیاز راهیان نور امسال با سال‌های قبل در این است که پس از دوسال وقفه، شور و اشتیاق وصف‌نشدنی در زائران دیده می‌شود.حال و هوای زائران که پس از دو سال به منطقه آمدند، واقعا دیدنی است.

فرمانده سپاه کربلا افزود: برای دانش‌آموزان هم راهیان نور مجازی راه‌اندازی شد و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در اردوی راهیان نور مجازی شرکت کردند و از طریق فضای مجازی از این فضا بهره‌مند شدند.

سردار مسلمی ادامه داد: تلاش کردیم به گونه‌ای مقدمات راهیان نور را فراهم کنیم تا زائرین به صورت خانوادگی با کمترین هزینه در راهیان نور شرکت کنند که این امر با استفاده از ظرفیت خیران، مهیا شد و شاهد استقبال خوب و چشمگیری از خوردهای شخصی و خانوادگی در راهیان نور هستیم.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول