اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ویژه برنامه‌های نوروزی سیمای خراسان‌جنوبی

معاون سیمای شبکه خاوران خراسان‌جنوبی گفت: برنامه‌های ویژه و متنوعی برای ایام نوروز در سیمای استان تهیه و تولید شده است.

ویژه برنامه‌های نوروزی سیمای خراسان‌جنوبی

علی حسین‌زاده، معاون سیمای خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: ویژه برنامه‌های سیمای استان در برای ایام نوروز ۱۴۰۱ از ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۰ همزمان با اعیاد شعبانیه آغاز شده و تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

وی تصریح کرد: بعد از آن برای برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان آماده می‌شویم.

معاون سیمای شبکه خاوران خراسان‌جنوبی به اهدف اصلی تهیه و تولید برنامه‌های ویژه در ایام نوروز اشاره داشت و افزود: آشنایی با جنبه‌های معنوی نوروز، ترویج سنت‌های حسنه و آداب و رسوم ویژه مردم استان، معرفی جاذبه‌های سیاحتی، تاریخی و گردشگری استان و ترویج حفظ محیط زیست و میراث فرهنگی از جمله این اهداف است.

حسین‌زاده اضافه کرد: کمک به هم‌نوعان نیز یکی از پویش‌هایی بوده که در برنامه‌های ایام نوروز سیمای استان مدنظر قرار می‌گیرد.

وی اطلاع‌رسانی را یکی دیگر از اهداف این برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: برنامه‌های مختلف، متنوع و شادی برای بینندگان طراحی شده است.

معاون سیمای صدا و سیمای خراسان‌جنوبی یادآور شد: برنامه سرسالی از که ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۶ تا ساعت ۲۱ پخش و پر از آیتم‌های متنوع و شاد بود.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه برنامه شب‌های زعفرانی یکی دیگر از ویژه برنامه‌های ایام نوروز در سیمای استان بوده که در ۱۳ روز ایام نوروز پخش می‌شود، تصریح کرد: همچنین برنامه صبح نوروز با هدف اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم هر روز صبح از ساعت ۱۰ در سیمای خراسان‌جنوبی پخش می‌شود.

وی از تهیه و تولید برنامه بهارانه برای معرفی بازی‌های بومی و محلی استان، برنامه میراث خاوران با هدف معرفی امکان مذهبی و فرهنگی استان و برنامه گوهرسخن با رویکرد توجه به جنبه‎های فرهنگی و معنوی ویژه ایام نوروز خبر داد و یادآور شد: توجه به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری و تولید برنامه‌هایی با این سبک از دیگر اهداف سیمای استان است.

حسین‌پور یادآور شد: برگزاری جشنواره فیلم‌های سینمایی در ایام نوروز و سریال‌هایی که مورد پسند مخاطبان شبکه استانی بوده نیز در ایام نوروز امسال دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه برای ایام نوروز به مخاطبان کودک سیمای استان نیز توجه شده است، تصریح کرد: در حوزه پویانمایی در ایام نوروز امسال اولین اثر تولیدی استان با عنوان ماجرا هوپری در شبکه سیمای استان و همچنین در سایر شبکه‌ها پخش می‌شود.

معاون سیمای صدا و سیمای خراسان‌جنوبی افزود: در هفته اول نوروز برنامه‌های سیمای استان با توجه به مصادف بودن این ایام با تعطیلات بیشتر جنبه اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی، ارشادی، تفریحی و سرگرمی داشته و در هفته دوم ترویج فرهنگ کار مدنظر است.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: همچنین در راستای آماده‌سازی مردم برای میزبانی ماه مبارک رمضان برنامه‌هایی تهیه و تولید شده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول