اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

پیام‌های تسلیت در پی درگذشت آیت‌الله ری‌شهری

در پی درگذشت آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری، پیام‌های تسلیتی از سوی شخصیت‌های سیاسی کشور صادر شد.

پیام‌های تسلیت در پی درگذشت آیت‌الله ری‌شهری

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، در پی درگذشت آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری، پیام‌های تسلیتی از سوی شخصیت‌های سیاسی کشور صادر شد.

متن پیام تسلیت شخصیت‌ها و مقامات کشور به شرح ذیل است:

آیت‌الله رئیسی رئیس‌‌جمهور: ری‌شهری در میدان دفاع از آرمان‌های انقلاب خستگی‌ناپذیر نبود 

رحلت عالم فرزانه و مبارز انقلابی، حضرت آیت‌الله محمد محمدی ری شهری موجب تألم و ثأثر فراوان شد.

این عالم برجسته که از یاران امین و شجاع امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به شمار می‌رفت، سال‌ها در تولیت حرم آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) منشأ خدمات بسیار بود و در حوزه علوم قرآن و حدیث، طلاب و دانشجویان بسیاری تربیت کرد.

آیت‌الله ری شهری در میدان دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و در سنگرهای سرپرستی حجاج ایرانی، وزارت اطلاعات، مجلس خبرگان رهبری و دادستانی کل کشور نیز مجاهدت خستگی‌ناپذیر داشت که بی‌شک توشه بزرگی برای آن مرحوم خواهد بود.

اینجانب مصیبت وارده را به بیت مکرم، حوزه‌های علمیه، شاگردان آن عالم و مردم شریف و انقلابی شهر ری تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند برای ایشان رحمت الهی و همجواری با اولیاء الله و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

محمدباقر رئیس مجلس: نتایج مجاهدت‌های ری‌شهری در قوام و امنیت کشور تاثیر به‌سزایی داشت

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

ارتحال عالم مجاهد و روحانی با اخلاص، حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمد محمدی ری‌شهری یار صدیق و امین حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری موجب تأسف و تاثر فراوان گردید.

آیت‌الله محمدی‌ری‌شهری در طول عمر خویش با تعهد و تقوا در ترویج و نشر علوم اسلامی و معارف قرآن و حدیث و شعائر مذهبی اهتمام بسیار داشتند که راه‌اندازی و مدیریت موسسه دارالحدیث به‌عنوان یکی از مراکز بااهمیت در زمینه پژوهشهای دینی و کلام اهل‌بیت(ع) و تالیف آثار ارزشمند و دانشنامه‌های متعدد اسلامی از جمله اثر ارزشمند و ماندگار میزان الحکمه از جمله این اقدامات می‌باشد.

 این عالم وارسته که از سجایای علمی، اخلاقی و انقلابی برجسته‌ای بهره‌مند بود به‌عنوان یاوری ثابت‌قدم در مسیر انقلاب اسلامی، متعهدانه در سال های پیش از انقلاب در راه مبارزه با رژیم ستم‌شاهی کوشش کرد و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز در مسئولیت‌های متعدد و خطیر به انجام خدمات صادقانه مبادرت ورزید که سوابق موفق ایشان در سمت‌های متعدد از جمله نمایندگی ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) که با توسعه چشمگیر این بارگاه ربانی همراه بود، بیانگر توانایی و شایستگی ایشان‌ در خدمتگزاری به نظام جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران می‌باشد.

این روحانی انقلابی همچنین سال‌ها در مناصب قضایی از جمله حاکم شرع دادگاه‌های انقلاب اسلامی و دادستان کل کشور و همچنین به‌ عنوان اولین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در مبارزه قاطع با گروه‌های ضدانقلاب، عوامل تروریستی و خرابکاری در کشور مجاهدت بسیار کرد که نتایج آن در قوام و امنیت کشور تاثیر بسزایی داشت.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به مقام معظم رهبری، روحانیت معزز و حوزه‌های محترم علمیه، مجاوران و خدمتگزاران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، مردم بزرگوار ایران، شاگردان و ارادتمندان و بیت مکرم ایشان، برای این عالم مهذب رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه خداوند متعال مسالت می‌کنم.

سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: ری‌شهری الگویی از شجاعت و کارآمدی را برای امروز و فردای جامعه به‌ودیعت نهاده است

ارتحال عالم فرزانه، روحانی انقلابی و مجاهد نستوه آیت‌الله محمد محمدی ری شهری (رضوان‌الله تعالی‌علیه) نماینده، ولی فقیه و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، از یاران صدیق و وفادار انقلاب و رهبری و چهره‌های درخشان و گرانقدر علمی، فقهی، سیاسی و فرهنگی کشور، موجب تأسف و تأثر شد.

این عالم وارسته یکی از عالمان توانمند در صحنه‌های جهاد و خدمت به انقلاب، نظام و میهن اسلامی بود که نقش آفرینی‌های وی در عرصه‌ها و مناصب مختلف از جمله در نخستین دوره وزارت اطلاعات، مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، دادستانی کل کشور و دادگاه ویژه روحانیت و همچنین همت و کوشش مستمر این چهره خدوم در گسترش علوم و معارف اسلامی، ترویج شعائر اهل بیت علیهم السلام و بسط فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی ماندگار و الگویی از امانت، شجاعت و کارآمدی برای مجاهدان طریق آرمان‌های اسلام و انقلاب را برای امروز و فردای جامعه به‌ودیعت نهاده است.

این ضایعه تلخ و اندوهبار را به پیشگاه حضرت، ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، روحانیت معزز، خانواده مکرم ایشان، تسلیت عرض نموده و برای آن عالم پرهیزکار و با اخلاص از درگاه خداوند متعال رحمت، مغفرت و علوّ درجات و همنشینی با پیامبراعظم (ص) و برای بازماندگان ارجمند صبر، شکیبایی و سکینه قلبی مسئلت می‌کنم.»

سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران: مصاف هوشمندانه ری‌شهری با نفوذ و تحریف دشمن؛ کارنامه‌ای درخشان فراروی امروز و آینده قرار داده است

ارتحال مجاهد نستوه ، عالم وارسته و انقلابی حضرت آیت الله محمد محمدی ری شهری (ره) از یاران امین ، صدیق و استوار انقلاب، امام و رهبری که در زمره محدثین بزرگ دوران معاصر می درخشید ، موجب اندوه و تاثر فراوان گردید.

نقش آفرینی های عالمانه و شجاعانه آن روحانی فهیم ، بصیر  دلسوز در عرصه‌های مختلف دفاع از ارزشهای دینی و انقلابی و حضور هوشمندانه در سنگرهای مختلف خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جمله در مجلس خبرگان رهبری ، مجمع تشخیص مصلحت نظام، دادستانی کل کشور ، دادگاه ویژه روحانیت ، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و نیز مصاف هوشمندانه با توطئه نفوذ و تحریف دشمن؛ کارنامه‌ای درخشان و الهام بخش فراروی نسل های مشتاق عزت و شرافت سرزمین ایمانی و انقلابی ایران عزیز در امروز و آینده قرار داده است. 

این ضایعه جانسوز را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه)، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، حوزه های علمیه،خانواده معظم ، شاگردان و آحاد علاقه‌مندان آن عالم سلیم النفس تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند متعال برای این فقید سعید غفران و رحمت واسعه الهی و همجواری با حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و برای بیت مکرم ، بازماندگان و عموم مصیبت دیدگان ارجمند و نیز دوستداران ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت دارم.

سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش: تربیت مبلغان دین و تالیف کتب اخلاقی و تربیتی همراه بود، آثار ارزشمندی از ری‌شهری به یادگار گذاشت

اذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

خبر درگذشت روحانی انقلابی و مبارز آیت الله محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی"ع" موجب تاثر و تالم خاطر گردید.

سوابق درخشان این استاد فرهیخته که در طی سالها عمر پر برکت خود علاوه بر انجام فعالیت های سیاسی و انقلابی، با تدریس و تربیت مبلغان دین در حوزه های علمیه و دانشگاهها و  تالیف کتب مختلف اخلاقی و تربیتی همراه بود،آثار ارزشمندی را از ایشان به یادگار گذاشت.

اینجانب ضمن تسلیت درگذشت آن عالم گرانقدر به بازماندگان، بیت مکرم و شاگردان ایشان، از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم، مزد سالها تلاش،مجاهدت و زندگی مخلصانه آن روحانی مبارز و متعهد را عطا فرماید.

انشالله.

حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب: مجاهدت در ترویج معارف تنها بخشی از این کارنامۀ پربار ری‌شهری است

درگذشت روحانی انقلابی و دانشمند، مرحوم آیت‌الله ری‌شهری موجب تأسف و تأثر دوستداران و ارادتمندان ایشان شد.

آیت‌الله ری‌شهری در حالی معبود شتافت که کارنامه‌ای درخشان از علم و عمل از خود به جای گذاشت. خدمات او به انقلاب اسلامی و وفاداری وی به امام راحل و مقام معظم رهبری و نیز مجاهدت عالمانهٔ وی در ترویج اسلام و معارف اهل بیت علیهم‌السلام تنها بخشی از این کارنامۀ پربار است.

اینجانب ضمن طلب علو درجات برای آن فقید سعید، این ضایعه را به محضر مقام معظم رهبری و حوزه‌های علمیه و به بازماندگان و فرزندان گرانقدر ایشان تسلیت می‌گویم.

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور: ری‌شهری در مسئولیت‌های مختلف، منشأ خیر و خدمات گسترده در کشور بود 

ارتحال آیت الله محمد محمدی ری‌شهری نماینده ولی فقیه و تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) موجب تأسف و تألم خاطر شد.

این عالم فاضل و ربانی که در خط مقدم مبارزات انقلاب اسلامی بود، پس از انقلاب نیز در مسئولیت‌ها و جایگاه‌های مختلف، منشأ خیر و خدمات گسترده در کشور بود و آثار دینی و تألیفات ارزشمند متعدد از خود بر جای گذاشت.

درگذشت این روحانی بزرگوار را به محضر مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزد منان برای آن انسان خدوم، علو درجات و برای خانواده و بازماندگان صبر و تسلّا مسألت دارم. 

آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان: ری‌شهری در برخورد با برخی فتنه‌ها و جریانات انحرافی، خدمات شایانی کرد

درگذشت عالم کوشا و انقلابی مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ محمد ری‌شهری موجب تألم و تأثر فراوان گردید.

این روحانی خدوم و یار امام و رهبری که علاوه بر تصدی سمت های گوناگون در مقاطع حساس انقلاب همچون مسؤولیت سنگین وزارت اطلاعات و دادستانی کل کشور در دهه اول پیروزی انقلاب اسلامی و برخورد با برخی فتنه ها و جریانات انحرافی، خدمات شایانی نمود، با تمرکز و صرف عمر خویش بر روی روایات ائمه معصومین علیهم السلام و بررسی منابع حدیثی، در کنار تربیت طلاب مستعد در حوزه علوم قرآن و حدیث، تألیفات فراوان و موسوعه های متعددی از خود برجای گذاشت که بی شک در نشر و تبیین معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام نقش بسزایی دارند و از صدقات جاریه و باقیات الصالحات اعمال ایشان خواهند بود ان‌شاءالله.

اینجانب فقدان این عضو مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را محضر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، علاقمندان، ارادتمندان، شاگردان، مردم شریف تهران و بازماندگان محترم ایشان تسلیت می‌گویم و از خداوند منان برای آن مرحوم، علو درجات و رحمت و رضوان الهی و برای خانواده و منسوبان مکرمشان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم حشره الله مع النبی و الائمة المعصومین علیهم السلام.

آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: ری‌شهری در بزنگاه‌های پر مخاطره ، نظام اسلامی را یاری رساند

ارتحال عالم گرانقدر جناب آیت الله حاج شیخ محمد محمدی ری شهری، (رضوان الله علیه) موجب تاسف و تاثر اینجانب  گردید.

آن مرحوم در کنار انس دائمی با قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلام و ترویج آن گوهر های گرانبها، در میدان عمل  همواره با انقلاب اسلامی همراهی کردند و در بزنگاه‌های پر مخاطره ، نظام اسلامی را یاری رساندند.

 ایشان در مجلس خبرگان رهبری ، وزارت اطلاعات و سایر سنگرها منشا خدمات  ارزنده  فراوانی بودند.
رحلت آن عالم وارسته را  به محضر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) و حوزه‌های علمیه و بویژه اعضای بیت محترم و دیگر بازماندگان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده و علو درجات ایشان را از خداوند متعال خواستارم.

عل‌اکبر ولایتی: ری‌شهری عمر پربرکت خویش را در راه اعتلای نام اهل بیت (ع) مصروف کرد

ارتحال شخصیت عالیقدر و عالم برجسته، حضرت آیت الله محمد محمدی ری شهری، موجب تأسف و تالم فراوان گردید.

ایشان، همواره مدافع ارزش‌ها و اهداف اسلام، نظام و انقلاب و یار امام و رهبری بودند که عمر پربرکت خویش را در راه اعتلای نام بلند اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)، تبیین ارزش‌ها و آموزه‌های دینی و اسلامی مصروف کرد.

آیت الله ری شهری همیشه در دوران قبل از انقلاب و در جریان مبارزه با حکومت طاغوت نقشی مهم ایفا نمود و در دوران بعد از انقلاب نیز در مسئولیت های خطیری همچون حاکم شرع دادگاه‌ های انقلاب اسلامی، وزیر اطلاعات، دادستان کلّ کشور، دادستان دادگاه ویژه روحانیت، دبیر کلّ جمعیت دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌ السلام، نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده ولیّ فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و ‌... نقش تاثیرگذاری داشته است.

اینجانب ارتحال این شخصیت ارزشمند را به حوزه‌های علمیه، علاقمندان، شاگردان و بیت معظم تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال، غفران الهی مسئلت می‌نمایم.

احمد وحیدی وزیر کشور: ری‌شهری با تاسیس دارالحدیث، دانشگاه قرآن و حدیث و کتاب میزان الحکمه شاگردی کرد و شاگرد پروراند

انا لله و انا الیه راجعون

العلما باقون ما بقی الدهر

ارتحال آیت الله محمد محمدی ری شهری را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، مراجع عظام، بازماندگان و دوستداران و اعضای تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی تسلیت عرض می‌کنم.

ایشان یار امین  و شجاع انقلاب اسلامی، عضو مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام بود که در طول عمر با عزتش کارنامه‌ای درخشان از مبارزات پیش از انقلاب و دستگیری و تبعید توسط ساواک تا مسئولیت‌هایی چون تصدی وزارت اطلاعات، دادستانی کل کشور وتاسیس و مدیریت دانشگاه قرآن و حدیث دارد.

او که از سلامت نفس و مجاهدت مستمر برخوردار بود به واقع چهره ماندگاری است که با مدد از بصیرت و به کار بستن درست آن در جامعه و با اتصال به ذوات قدسی به نشر عقاید اصیل اسلام ناب محمدی(ص) پرداخت و همچون مشاوری امین، نفاق و ناراستی های رخنه کرده در برخی مقاطع انقلاب را برملا ساخت.

این عالم ربانی با تاسیس موسسه دارالحدیث، دانشگاه قرآن و حدیث و انتشار کتاب شریف میزان الحکمه و صدها جلد دانشنامه احادیث، در مکتب فقه جعفری شاگردی کرد و شاگرد پروراند.

از خدای متعال خواستارم این فقید سعید را در زمره مجاهدانی قرار دهد که با ایمان و صلابت در راه خدا ایستادگی کردند و برای بازماندگان، دوستداران و شاگردان ایشان هم صبر و اجر جزیل مسالت دارم.

جامعه روحانیت مبارز: آثار حدیثی، کلامی، تفسیری و اخلاقی ری‌شهری مورد استفاده قاطبه‌ روحانیون و دین پژوهان است

رحلت عالم ربانی، مجاهد بصیر، سیاستمدار متعهد، مدیر توانا، محقق پرتلاش، نویسنده پرکار، حضرت آیت الله حاج شیخ محمد محمدی ری‌شهری (قدس الله نفسه الزکیه) ،ثلمه‌ای عظیم و موجب تاسف و تاثر عمیق شد.

آن بزرگ مرد، عمرپر برکت خود را قبل و بعد از انقلاب اسلامی، برای ایجاد، استقرار واستمرار نهضت عظیم اسلامی صرف کرد و در تدریس، تربیت، مبارزه، مدیریت، پژوهش وخلق آثار ارزشمند و ماندگار، جایگاه ممتاز یافت.

آیت الله محمدی ری‌شهری، بحق عبدی صالح، مومنی صادق و روحانی وظیفه شناس، خدوم و فداکار بود. آثار حدیثی، کلامی، تفسیری و اخلاقی آن مرحوم مورد استفاده قاطبه‌ی روحانیون و دین پژوهان است. عاش؛ سعیدا و مات سعیدا

جامعه روحانیت مبارز، درگذشت این شخصیت ارزشمند و مخلص را به حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه)، مقام رهبری و مراجع معظم، روحانیت عزیز، فرزندان و خاندان مکرم، همکاران ودوستداران اوتسلیت می گوید و از خداوند متعال علو درجات آن عالم جلیل القدر و حشر با اولیای دین را مسئلت می‌کند. 

امیدواریم راه آن عزیز توسط دلدادگان به اسلام و فرهنگ اهل بیت (ع) و معارف متعالی اسلام تداوم  یابد. 

والسلام علیه یوم ولد و یوم یموت و یوم یبعث حیا                                                  

جبهه پایداری: از برکات ری‌شهری سال ها تدریس و تحقیق آثار حدیثی و انتشار میزان الحکمه و صدها جلد دانشنامه حدیثی است

ارتحال عالم وارسته و تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حضرت آیت الله محمد محمدی ری شهری رحمت الله علیه و اعلی الله مقامه موجب تأسف و تألم گردید.

آیت الله محمدی ری شهری دارای‌ مواقف‌ افتخار آمیز در طول‌ سالیان‌ گوناگون بوده و در سال‌های انقلاب نیز در صف اول مبارزات قرار داشت و از سوی ساواک دستگیر و تبعید شده بود و پس از انقلاب هم در مسئولیت‌هایی چون عضویت در مجلس خبرگان رهبری، تصدی وزارت اطلاعات، دادستانی کل کشور و برخی مسئولیت های دیگر از جمله تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام و تأسیس و مدیریت دانشگاه قرآن و حدیث خدمت کرد.

از برکات این عالم بزرگ سال ها تدریس و تحقیق آثار حدیثی و انتشار کتاب شریف میزان الحکمه و صدها جلد دانشنامه حدیثی از جمله سوابق علمی ایشان بشمار می رود.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی ارتحال این عالم بزرگ را به محضر امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید، حوزه های علمیه علما، فضلا، اساتید، طلاب و روحانیون و خادمین آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن مرحوم علوّ درجات و برای بازماندگان صبر جزیل مسئلت دارد.

* رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی: حجت‌الاسلام ری‌شهری از کارگزاران صالح و صادق نظام اسلامی در عرصه های مختلف خدمت بود

بسمه تعالی

رحلت مجاهد وارسته و عالم انقلابی حضرت آیت الله محمدی ری شهری موجب تاثر و تاسف فراوان گردید.

عمر با برکت این شخصیت برجسته در ساحت های مختلف علمی ، فرهنگی و سیاسی و اجتماعی سپری شده و خدمات ارزشمند و آثار ماندگاری از ایشان به یادگار مانده است.

آیت الله ری شهری از یاران با وفا و بصیر امام خمینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و از کارگزاران صالح و صادق نظام اسلامی در عرصه های مختلف خدمت به شمار می رفت.

اینجانب ضایعه فقدان این عالم عامل را به حوزه های علمیه ، شاگردان و علاقمندان آن بزرگوار و بیت مکرم آن فقید سعید تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال غفران و رضوان الهی را برای ایشان خواستارم.

پیام سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

مَوتُ العالِمِ مُصیبَةٌ لا تُجبَرُ و ثُلمَةٌ لا تُسَدُّ (پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله).

مرگ عالم مصیبتی جبران ناپذیر و رخنه ای بسته ناشدنی است.

ضایعه رحلت عالم برجسته، مجاهد، انقلابی و فرزانه حضرت آیت‌الله محمد محمدی ری شهری از یاران امین و شجاع امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب که سال‌ها در تولیت حرم آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) منشأ خدمات بسیار بودند و در حوزه علوم قرآن و حدیث، طلاب و دانشجویان بسیاری تربیت کرده‌اند موجب  تألم و ثأثر شد.

ایشان در درس خارج اصول از محضر آیات عظام محمدعلی اراکی و حسین وحید خراسانی و در درس فقه از استادانی چون میرزا علی مشکینی، جواد تبریزی، سید محمدرضا گلپایگانی و مرتضی حائری یزدی بهره برده‌ و میزان الحکمه معروف‌ترین اثر این عالم مجاهد است.

ایشان کتاب‌های متعددی با تکیه بر احادیث شیعه نگاشته اند. چند مجموعه مانند دانشنامه امیرالمومنین، دانشنامه امام حسین، دانشنامه امام مهدی و دانشنامه قرآن و حدیث نیز زیر نظر ایشان تألیف شده است. 

تأسیس دانشکده علوم حدیث و نیز تاسیس مؤسسه علمی ـ فرهنگی دار الحدیث که صدها طلبه و استاد را در زمینه علوم حدیث تربیت نموده است و خیرات و برکات فراوان به همراه داشته و همچنین ریاست پژوهشگاه قرآن و حدیث که شامل پژوهشکده‌های علوم و معارف حدیث، پژوهشکده تفسیر اهل بیت(علیهم السلام)، پژوهشکده کلام اهل بیت(علیهم السلام)، پژوهشکده اخلاق و روان شناسی اسلامی است، از جمله خدمات و فعالیت‌های مرحوم آیت الله ری شهری است.

نهضت استادی بسیج فقدان این عالم گرانقدر، روحانی شیعه و حدیث‌پژوه  را که ضایعه‌ای  بسیار تلخ و اندوهبار است  به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران، مردم عزیز تهران، روحانیت محترم، حوزه‌های علمیه و بیت شریف ایشان تسلیت گفته، از درگاه خداوند رحیم رفعت مقام و مغفرت الهی را برای ایشان و صبر را برای بازماندگان محترم  خواستار است.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری رئیس‌ شورای سیاستگذاری ائمه جمعه: مجاهدت در محاکم انقلابی و صیانت از ارتش از خدمات ارزشمند ری‌شهری است

ارتحال عالم مجاهد و انقلابی آیت‌الله محمدی ری‌شهری موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.

آن عالم فرزانه که از مبارزان دوران انقلاب اسلامی و دلبسته امام راحل و نهضت اسلامی بود پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سنگرها و مناصب مختلف خدمت منشا آثار و برکات زیادی گردید.

مجاهدت ایشان در محاکم انقلابی و صیانت از ارتش انقلابی و پس از آن تلاش بی وقفه در بنیانگذاری وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی خصوصا در مقابله سرسختانه با باندها و گروهک‌های انحرافی از خدمات ارزشمند ایشان است.

خدمت خالصانه در جایگاه نمایندگی رهبری در حج و زیارت و تلاش برای اقامه حج ابراهیمی و خدمتگزاری در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام از حسنات ماندگار ایشان است.

جهاد فرهنگی آیت‌الله ری شهری، در احیاء معارف اهلبیت عصمت و طهارت خصوصا میراث بی بدیل حدیثی شیعه با تالیف و تدوین دهها جلد موسوعه‌های قرآنی و حدیثی و تاریخی و نیز تاسیس مراکز علمی و تحقیقی در عرصه ترویج فرهنگ اهل‌بیت عصمت و طهارت از خدمات منحصر به فرد این عالم بزرگوار است.

اینجانب به نمایندگی از نمایندگان مکرم ولی فقیه در استانها و ائمه مکرم جمعه و اعضای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، این ضایعه را به محضر رهبر حکیم انقلاب و حوزه های علمیه و خصوصا شاگردان و علاقمندان ایشان، به ویژه مردم مومن و انقلابی شهرری، بالاخص به فرزندان ارجمند و خانواده این عالم فرزانه تسلیت و تعزیت می‌گویم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول