اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اسکان بیش از هزار مسافر در شبانه‌روز در سمیرم

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمیرم گفت: شهرستان با ظرفیتی حدود ۳۵۰ نفر در شبانه روز آماده پذیرش و اسکان گردشگران و مسافران نوروزی است.

اسکان بیش از هزار مسافر در شبانه‌روز در سمیرم

سعید سلیمانیان دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سمیرم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن نوروز ۱۴۰۱ کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سمیرم با تشکیل جلسات منظم ،مقدمات اسکان و رفاه مسافران و گردشگرانی که قصد سفر و یا اقامت به این شهرستان را داشته فراهم و از تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان تعطیلات نوروزی آماده ارائه خدمات می باشد.

وی افزود: کمیته اسکان و رفاه مسافران نوروزی در شهرستان با مدیریت اداره آموزش و پرورش و همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آماده ارائه خدمات مطلوب و اسکان به گردشگران و مسافران نوروزی می باشد.

سلیمانیان با اشاره به ظرفیت اسکان واحدهای اقامتی تصریح کرد: با توجه به تصمیمات اخذ شده در کمیته، اداره آموزش و پرورش با در نظر گرفتن ۲۴ مدرسه و ۱۳۷ کلاس با ظرفیت حدود بیش از ۷۰۰ نفر در شبانه روز آماده پذیرش و اسکان گردشگران و مسافران نوروزی است.

 دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان در خصوص ظرفیت واحدهای اقامتی دارای مجوز بهره‌برداری از اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در سطح شهرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان دارای یک مجتمع گردشگری، یک هتل و ۱۱ اقامتگاه بوم گردی دارای مجوز بهره‌برداری و بیش از ۳۰ واحد اقامتی خانه مسافر می باشد که با ظرفیتی حدود ۳۵۰ نفر در شبانه روز آماده پذیرش و اسکان گردشگران و مسافران نوروزی است.

سلیمانیان در ادامه عنوان کرد: کمیته اسکان و رفاه شهرستان با توجه به اعمال حجم بالای مسافرت‌ها و نیاز به اسکان، پیش‌بینی‌های لازم را در خصوص استفاده از ظر فیت خوابگاه‌های دانشجویی، مهمانسرای ادارات و در صورت لزوم استفاده از ظرفیت حسینیه‌ها و تکایا را نیز انجام داده که در صورت نیاز برای اسکان و رفاه گردشگران از آنها استفاده گردد .

وی تأکید کرد: کلیه واحدهای اقامتی شهرستان توسط تیم بازرسی مشترک در چندین نوبت بازدید و از کیفیت خوب و مطلوبی برخوردار بوده و سعی شده تمام امکانات مورد نیاز برای گردشگران با در نظر گرفتن پروتکل های بهداشتی فراهم گردد تا مراجعه‌کنندگان با خاطره‌ای خوش و به یاد ماندنی از شهرستان به وطن اصلی خود برگردند.

شهرستان سمیرم با چهار بخش،شش شهر و ۱۲۰ روستا با سه قومیت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام/۶۳۱۱۱/h/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول