اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

نقش موثر دانش‌بنیان‌ها در ارتقای بهره‌وری آب‌‌

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: با توجه به پایین بودن میزان بهره وری آب، اصلاح الگوی مصرف از مسائل ضروری کشور است و گروه‌های دانش بنیان می‌توانند در ارائه راهکار و به دنبال آن حل مشکل نقش موًثری داشته باشند.

نقش موثر دانش‌بنیان‌ها در ارتقای بهره‌وری آب‌‌

محمد جوانبخت در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ضمن تبریک سال نو به هموطنان و دست اندرکاران و تلاشگران بخش آب کشور که به‌طور شبانه روز مشغول خدمت رسانی به مردم کشور هستند، با اشاره به شعار تعیین شده برای سال 1401 اظهار داشت: آب به عنوان یک زیرساخت راهبردی در اقتصاد کشور می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در پایداری جریان تولید و ایجاد اشتغال در بخش‌هایی نظیر کشاورزی و صنعت ایفا کند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در تشریح تلاش وزارت نیرو به منظور مدیریت عادلانه آب گفت: اصلاح و تقویت سازوکار مدیریت منابع آب در دستور کار ماست و تلاش می‌کنیم با مشارکت همه ذینفعان در محیطی شفاف زمینه تامین این نیاز حیاتی و به دنبال آن رشد و شکوفایی تولید در کشور را مهیا کنیم.

* نقش موثر دانش‌بنیان‌ها در ارتقای بهره‌وری آب

وی ضمن اشاره به اهمیت فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت آب گفت: مسائل و مشکلات اساسی در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری صنعت آب کشور وجود دارد که با اعتماد و اتکا به دانش و نیروی جوان ایرانی در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان‌ می‌توان از آن عبور کرد.

این مقام مسئول در بیان زمینه‌های فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در بخش آب ادامه داد: با توجه به پایین بودن میزان بهره وری آب، اصلاح الگوی مصرف از مسائل ضروری کشور است و گروه‌های دانش بنیان می‌توانند در ارائه راه کار و به دنبال آن حل مشکل نقش موًثری داشته باشند.

جوانبخت با اشاره به برنامه وزارت نیرو در جهت حمایت از صنایع دانش‌بنیان گفت: موسسه تحقیقات آب به عنوان مرز میان صنعت و دانشگاه بستر مناسبی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است و ما تلاش می‌کنیم بیشتر از گذشته در این مسیر گام برداریم.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به اینکه در صنعت آب زمانی برای از دست دادن نداریم، گفت:
عقب ماندگی‌ها و پروژه‌های بسیاری در بخش آب کشور وجود دارد که جبران و انجام آنها نیازمند تلاش شبانه روزی دست اندرکاران و همکاران ما در سرتاسر کشور است؛ جا دارد‌ همینجا از عملکرد جهادی، شبانه‌روزی و مخلصانه همه تلاشگران بخش آب کشور تشکر ویژه کنم.

*جهاد آبرسانی به دنبال افزایش تولید در روستاهای کشور است

جوانبخت در تشریح برنامه وزارت نیرو برای جهاد آبرسانی گفت: ارتقای شاخص‌های دسترسی مردم به آب آشامیدنی پایدار از اولویت‌های دولت مردمی است و فعالیت در این بخش تحت عنوان جهاد آبرسانی بدون وقفه ادامه دارد.

معاون وزیر نیرو تاکید کرد: یکی از اهداف جهاد آبرسانی تامین آب پایدار روستاها است که این امر می‌تواند گام مهمی در حفظ جمعیت، تولید و اشتغال روستاهای کشورمان باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول