اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

آماده باش ۲۰۰ هزار نیرو در طرح نوروزی/ برخورد قاطع با دارندگان سلاح غیرمجاز در دستور کار

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور از آماده‌باش ۲۰۰ هزار نیرو در طرح نوروزی خبر داد.

آماده باش ۲۰۰ هزار نیرو در طرح نوروزی/ برخورد قاطع با دارندگان سلاح غیرمجاز در دستور کار

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی در حاشیه رزمایش نوروزی پلیس تهران در جمع خبرنگاران از آماده‌باش پلیس در ایام نوروز خبر داد و اظهار داشت: مجموعه انتظامی کشور تکیه‌گاه مردم و شمشیر برنده برای مخلان نظم و امنیت مردم است. 

جانشین فرمانده کل انتظامی تصریح کرد: در طرح نوروزی بیش از 200 هزار نیرو با بهره‌گیری از 70 هزار خودرو، موتور و شناور برای برقراری امنیت مردم در صحنه حضور دارند. 

سردار رضایی با بیان اینکه مأموران پلیس در سال گذشته بیش از 900 تن مواد مخدر را کشف و ضبط کردند به برخورد پلیس با قاچاقچیان سلاح و مهمات پرداخت و گفت: در سال جاری نیز با دارندگان انواع سلاح غیرمجاز به طور قاطع برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: دارنده سلاح غیرمجاز باید احساس ناامنی کند، برآوردهایی داریم و این این افراد شناسایی شده و حتماً با آنها برخورد می‌کنیم؛ به طور مثال بدعتی در استان خوزستان وجود دارد در استفاده از سلاح و تیراندازی در مراسم عروسی و عزا که آن را جزو آداب و رسوم می‌دانند در حالی که این آداب و رسوم نیست بلکه خلاف قانون است؛ در این راستا برخورد با سلاح غیر مجاز در خوزستان، کرمان و سیستان و بلوچستان در اولویت پلیس خواهد بود.

*در سال ۱۴۰۰ استان تهران به لحاظ شاخص‌های امنیتی جزو امن ترین استان‌های کشور و منطقه بود

محسن منصوری استاندار تهران در رزمایش نوروزی پلیس پایتخت اظهار داشت: ناامنی‌هایی در برخی از کشورهای همسایه شاهد آن هستیم اما به فضل الهی امنیت در کشور ما مثال زدنی است.

وی با بیان اینکه ما امروز در امنیت کامل به سر می بریم، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ استان تهران به لحاظ شاخص‌های امنیتی جزو امن ترین استان‌های کشور و منطقه بود.

منصوری با بیان اینکه در ایام نوروز که همه در کنار خانواده خود هستند مأموران پلیس فکر و ذکرشان مردم و آرامش و امنیت آنان در سفر است اظهار داشت: مأموران پلیس در آماده باش بوده و با اقدامات خود امنیت را برقرار می‌کنند.

استاندار تهران مولفه دوم امنیت را حضور مردم در صحنه و مولفه سوم امنیت را شهدا عنوان و تصریح کرد: هر هفته شاهد شهادت نیروهای انتظامی هستیم که برای برقراری امنیت در حال جانفشانی هستند.

وی به تجهیزات پلیسی اشاره کرد و گفت: شاید تجهیزات پلیس و نیروهای مسلح کشورهای مختلف از تجهیزات نیروهای ما بهتر و بیشتر باشد اما آنچه که نیروهای ما را از نیروی نظامی کشورهای دیگر متمایز می کند، عمل مومنانه آنان است.

استاندار تهران تصریح کرد: امروز مردم به نیروی انتظامی اعتماد کامل دارند؛ این اعتماد یک سرمایه اجتماعی را برای کشور ایجاد کرده‌ که در پی آن امنیت را برای مردم تامین کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول