اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

رویکردهای فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری تهران در ۱۴۰۱ چیست؟

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در سال 1401 برنامه ۵ ساله سوم را که دو سال آن باقی مانده است به سرانجام می‌رسانیم و به اجرای طرح های باقی مانده و اتمام پروژه های نیمه تمام فرهنگی و اجتماعی، می‌پردازیم.

رویکردهای فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری تهران در ۱۴۰۱ چیست؟

به گزارش خبرنگار فارس، نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری فارس گذاشت، نوشت: دمیده شدن روحی تازه به کالبد طبیعت و تجدید زندگی در آن یادآور عظمت بی‌انتهای پروردگار متعال است تا حالی بهتر در همه موجودات عالم شکل گیرد.

مصادف شدن نوروز با ایام پر نور و برکت نیمه شعبان و ولادت حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف که عید بزرگ شیعیان است را تبریک می‌گویم و امیدوارم سال پیش روی سال فرج و ظهور صاحب امر (عج) باشد.

فرصت را مغتنم شمرده و به رسم ادب قدردان سربازان گمنام امام زمان (عج) هستم که در پایگاه مبارزه و جهاد تا پای جان ایستاده و از ارزش های انقلاب اسلامی و امنیت ملت شریف ایران دفاع نموده اند. 

آغاز فصل جدیدی از خدمت

مدیریت شهری ششم شهر تهران در حالی به استقبال سال 1401 و قرن جدید می رود که شرایطی حساس و سختی را در پیش روی دارد و می‌بایست زمام امور را به نحوی به دست گیرد تا ضمن اتمام پروژه‌های نیمه تمام و به سرانجام رساندن طرح‌ها و برنامه‌های باقیمانده از گذشته ، فصلی جدید از خدمت رسانی به مردم را آغاز نمایند. 

مزین شدن سال جدید به عید پر نور و برکت نیمه شعبان را باید قدر دانست و آن را مقدمه‌ای برای حرکت جهادی و انقلابی در شهر برای حضور به موقع در صحنه‌های خدمت رسانی دانست تا مردم حس کنند که فداکارانه پیگیر مطالباتشان هستیم.

توجه به موضوعات فرهنگی و اجتماعی مهمترین رویکرد مدیریت شهری در 1401

شهر تهران دارای کالبدی زنده و پویا است که درون مایه آن برگرفته از بافت فرهنگی و اجتماعی جامعه است. یقینا برای اینکه شهری بتواند به توسعه لازم برسد و در آن ارائه خدمات به مردم به صورت مطلوبی انجام گیرد، در گام نخست می بایست در ابعاد مختلف و از منظر وضعیت شاخص‌های کلان در حوزه فرهنگی و اجتماعی به بالندگی و تعالی لازم دست یابد بر همین اساس توجه به موضوعات فرهنگی و اجتماعی یکی از مهم‌ترین رویکردهایی است که مدیریت شهری ششم در سال 1401 پیگیر آن خواهد بود. 

به دنبال تحقق برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در شهر هستیم

کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران جلسات متعدد و تأثیرگذاری را با معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و سازمان‌ها و معاونت‌های تابعه آن برگزار کرده و با یک هم افزایی جمعی به دنبال تحقق برنامه‌های تعیین شده در حوزه فرهنگی و اجتماعی سال ۱۴۰۱ است.

رویکردهای فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری در ۱۴۰۱

متأسفانه وضعیت فرهنگی و اجتماعی شهر تهران مطلوب نیست و مدیریت شهری با حجم قابل توجهی از نیازها در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی رو به رو است لذا در سال 1401 به سرانجام رساندن برنامه ۵ ساله سوم که دو سال آن باقی مانده است و اجرای طرح‌های باقی مانده و اتمام پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی و اجتماعی، تعمیر و تجهیز و بروزرسانی مجموعه‌های فرهنگی و هنری و اجتماعی و ورزشی، بازنگری محتوای دستورالعمل‌های اجرایی مجموعه‌ها و مراکز فرهنگی و هنری و اجتماعی و ورزشی و بروزرسانی آنها، طراحی و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های جدید با رویکرد خانواده محوری و سبک زندگی اسلامی ایرانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و مدیریت تغییرات فرهنگی و زیست بوم جدید و...، مدنظر می‌باشد. برای تحقق این مهم حدود 9 درصد از بودجه شهرداری تهران به موضوعات فرهنگی و اجتماعی اختصاص یافته است. 

 امیدوارم روزی برسد که تهران زیبای ما شهری با نشاط و سرزنده، دارای شهروندانی پویا و پرانرژی و شاد باشد که در آن کیفیت زندگی شهروندان مطلوب و مناسب باشد.

این آرزو دور از تصور نیست اگر با کوشش و تلاش و همت عالی و اهتمام جدی همه سازمان ها و دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگی و اجتماعی همراه باشد.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول