اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تکمیل صحن پیامبراعظم(ص) در حرم حضرت معصومه(س)

معاون اجرایی حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به بهره‌برداری از ضلع جنوبی صحن پیامبر اعظم(ص) همزمان با آغاز سال 1401، گفت: با دستور رئیس جمهور و اختصاص منابع، صحن به صورت کامل به بهره‌برداری رسیده است و سرعت پیشرفت پروژه شبستان فاطمی(ره) افزایش خواهد یافت.

تکمیل صحن پیامبراعظم(ص) در حرم حضرت معصومه(س)

هادی محمودنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به روند افزایشی حضور زائران در حرم بانوی کرامت، اظهار کرد: با توجه به تاکید آیت‌الله سعیدی به ارائه خدمات مطلوب به زائران و عنایت تولیت معظم آستان مقدس، ضلع جنوبی صحن پیامبر اعظم(ص) توسط سازمان مجری پروژه و وزارت راه و شهرسازی در آستانه تحویل سال ۱۴۰۱ در اختیار آستان مقدس قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه احداث صحن پیامبر اعظم(ص) و شبستان زیرین این صحن با عنوان شبستان فاطمی از اواخر دهه ۸۰ آغاز شده است، گفت: فاز دوم این طرح که صحن پیامبر اعظم(ص) است همزمان با آغاز سال ۱۴۰۱ به صورت کامل در اختیار زائران قرار می‌گیرد و فاز پایانی با نام شبستان فاطمی نیز تا پایان سال جدید به بهره‌برداری می رسد.

معاون اجرایی آستان مقدس بانوی کرامت افزود: سفر رئیس جمهور به قم در تکمیل این پروژه تاثیرگذار بوده و با تخصیص منابعی که با دستور ایشان انجام شده است، به امید خدا سرعت پروژه افزایش خواهد داشت.

وی گفت: ضلع شمالی صحن پیامبر اعظم (ص) و کتابخانه آستان مقدس در این صحن به عنوان فاز نخست چند سالی است که در اختیار زائران قرار دارد و در مجموع ظرفیت پذیرش این صحن و شبستان فاطمی حدود ۲۰ هزار زائر است.

محمودنژاد با اشاره به اینکه مساحت صحن پیامبر اعظم(ص) با احتساب ملحقات حدود ۱۷ هزار و ۸۵۰ متر مربع است، عنوان کرد: مساحت زیر زمین ۱۷ هزار و ۲۳۰ متر مربع و مساحت مفید شبستان فاطمی هشت هزار مترمربع است و مساحت کتابخانه فاطمی نیز ۱۱ هزار و ۱۶۰ متر مربع است.

انتهای پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول